Dat word weer opgepikt door andere autobanden. Kijk maar eens naar de uitrijronde bij formule 1. Maar dat is meer voor het gewicht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is weer een vraag uit die beroemde vragenlijstjes die op internet rondzwerven.
Het blijft o.a. in je longen en is een deel van het beruchte 'fijnstof'. En, als je geluk hebt wordt het weggespoeld door de regen.
AWM
15 jaar geleden
Gelukkig slijten banden niet zo heel erg hard. Het rubber spoelt met het regenwater in de berm en komt zo in de grond, samen met olie andere dingen die van auto's slijten/druipen/etc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tjek je longen xd
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een (klein) deel ervan blijft achter op het asfalt en zorgt er, mede met gelekte olie (en andere zaken) voor, dat na een periode van droogte de wegen soms glad kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat moet gigantisch zijn : een profiel van 1,6 waarvan per 30000 km een mm of 2 verloren gaat vermenigvuldigd met vier vermenigvuldigd met het aantal voertuigen wereldwijd. Al dat gevulcanisserd rubber , vermengd met ethylvinylacetaat zal wel ergens wegvloeien in de riolen en in de natuur. Toch nog minder in verhouding tot het huisvuil, dat helemaal niet recycleerbaar is.