Bestaat er een systeem voor in de auto waarbij de radio zachter gaat wanneer je langzamer rijdt?

Op de snelweg maakt een auto meer herrie en is je radio niet meer te horen, of hij moet goed hard staan als je langzaam rijdt.
Ik zit me suf te 'draaien' aan het volumeknopje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ongetwijfeld is mijn auto luidruchtig, maar ik vraag niet om geluidsdichte automerken :P

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.6K

Het beste antwoord

Ja, bij verschillende automerken is dat ingebouwd in nieuwe auto's. Of je dat kunt inpassen in een al bestaande auto of losse autoradio? Ja, ook dat kan. Er zijn radio's met een zogenaamde SVC functie. Fiat heeft dit systeem onder andere in zijn autoradio's. De radio past dan automatisch het volume aan aan het omgevingsgeluid in de auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor die bestaan. Wij hebben ooit zo'n radio in de auto gehad. Volgens mij was het het merk van de auto zelf, niet een losse radio.

Deze ging inderdaad harder als je hard reed en weer zachter als je zachter ging rijden. Heel prettig.