zou het mogelijk om in auto s een sensor in te bouwen zodat je automatisch voldoende afstand bewaard tijdens het rijden

en als je te dichtbij komt dat hij dan zelf afremt en dat dan bijv alleen boven de 25 km per anders zou er wel een hele lange rij staan bij het verkeerslicht

Weet jij het antwoord?

/2500

Denk het niet, anders zou het er wss wel zijn.

Ja, da's radar. In dure merken als Jaguar en Mercedes kan je 't volgens mij al krijgen. Toegevoegd op 15-06-2009 19:21:49 (Onderdeel van de cruise-control.) Toegevoegd op 15-06-2009 19:31:53 Al sinds 1997 op de markt!! Toegevoegd op 15-06-2009 20:41:18 'T is al sinds halverwege de jaren 90 op de markt: 'Several Japanese manufacturers first offered ACC systems in the Japanese market in the mid-1990s. These early systems did not apply the brakes and only controlled speed through throttle control and downshifting.' (Dus ik snap niet wie mij een duimpje naar beneden heeft gegeven.)

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Adaptive_crui...

dus als er inneens een debiel voor je schiet dat jou auto automatisch op de rem schiet en je een ongeluk achter je heb? die jou auto dan veroorzaakt heeft??????? lijkt me geen goede uitvinding. stel je zou het met piepjes doen dan nog, word je gek in de file geloof mij.

ik weet niet dat het er al is, maar het is wel in ontwikkeling en ook getest. maar dat het ook uitvoerbaar is in real life?

Deze optie kun je al kiezen bij het bestellen van je niduwe auto. Idd bij de wat duurdere merken maar in bijvoorbeeld de passat cc, golf 6

Volvo is er ook al ver mee. Technisch is het al lang mogelijk. Nu heb je het in eerste instantie als optie en op de langere termijn is het misschien standaard. Op dit moment gaat het om relatief simpele metingen van de voorganger, maar er zijn ook al onderhandelingsprotocollen in ontwikkeling waarmee twee voertuigen met elkaar in onderhandeling gaan. Ik heb dit eens gezien op televisie in een test (met Jan Douwe Kroeske, ik weet het programma niet meer), waarin ze dit hingen testen met twee vliegtuigen die vlak bij elkaar vlogen. Voor vliegtuigen moeten ze namelijk ook aan elkaar doorgeven wie naar links/rechts en boven/ onder gaat. Voor auto's is het ook handiger als de voorganger gaat remmen en communiceert met de achterligger. Er zullen steeds meer ontwikkelingen zijn op dit gebied omdat je er niet alleen de veiligheid, maar ook de doorstroming mee kan regelen. Als iedereen even hard met dezelfde snelheid rijdt heb je geen files meer namelijk. Dan moet je misschien in de toekomst een tijdslot bespreken waarin je in de rij mag invoegen ;o) Toegevoegd op 15-06-2009 20:00:37 Hierbij mijn videolink (van volvo). Kan je goed zien hoe het werkt. Toegevoegd op 15-06-2009 20:02:41 Overigens spreken ze in dit filmpje nog van een concept. Ik denk dat dit al een ouder filmpje is. Volgens mij en andere GV-ers zijn ze echter al in productie. Het zal nog wel het begin zijn.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=y9c3V0q8cgk

Ja hoor gewoon te bestellen op de wat duurdere autos, bij BMW heet het bijvoorbeeld active cruise control. Een Volvo met dit systeem kan zelfs een noodstop maken indien dat nodig is.

Inderdaad, voor inparkeren bestaat dit al bij diverse modellen van volkswagen. Daar wordt zelfs op tv reclame voor gemaakt. De sensors die jij bedoelt zijn er denk ik al, in ieder geval is er al patent op gevraagd, zie link.

Bronnen:
http://www.freepatentsonline.com/6304811.html

dat bestaat al

Deze sensors zijn er al... Nadeel is echter wel dat deze vooral in de deurdere auto's zitten, zoals met alles dat nieuw is... Het heeft ook jaren geduurd, voordat parkeersensoren gewoon beschikbaar kwamen voor de gangbare modellen...

ja dat is er danwel dat het komt. Audi en mercedes zijn hier al mee bezig, had zelf ook al het idee om dit aantedragen,maar is in ontwikkeling dus ,helaas voor mij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100