Mijn remlichten doen het niet meer, wat kan dit zijn?

Wie wil even met ons meedenken?
Onze remlichten (Toyota Avensis D4D) doen het niet meer, het 3e remlicht doet het wel.
De lampjes zijn van de zomer nog vervangen dus het lijkt me niet logisch dat ze (tegelijk) nu al kapot zijn.
Zekeringen heb ik gecontroleerd. En die zijn allemaal in orde.
Iemand enig idee wat het kan zijn, of zouden we toch de spanning met een spanningsmeter moeten controleren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
9.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
check toch eerst je lampjes maar.
Mochten ze toch kaput zijn, kun je overwegen om ze te vervangen met led lampen. Deze gaan veel langer mee.

Het beste antwoord

Daar de remlichten meestal over verschillende zekeringen zijn gezekerd ga ik er van uit dat toch beide lampjes stuk zijn.

Aan bedrading kan het ook niet volledig liggen daar het derde remlicht nog steeds brand, dit is meestal gezekerd over het linker remlicht. Het zou kunnen zijn dat er 1 lampje stuk is en 1 zekering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Meten is weten!! Dus dat is altijd verstandig! Vandaaruit kun je verder kijken! Zou voor de zekerheid toch even kijken of de lampjes niet stuk zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn gwn lampjes hoor. Lampen gaan altijd kapot ongeacht waar ze zitten. Check eerst de lampjes even en dan weet je het zeker. of ze nou van zomer vervangen zijn of niet ze.kunnen zeker stuk gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij ook.
Wij hebben zelfs gehad dat alle remlichten (3 stuks) stuk waren en we daarom ook niet aan kapotte lampjes dachten, wat het uit eindelijk toch juist wel bleek te zijn.
Je schrijft dat de zekeringen goed zijn maar hoe gecontroleerd ? Met het oog is snel en makkelijk maar even vervangen door een andere nieuwe doet soms wonderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk idd de lampjes. Lampen van dezelfde kwaliteit hebben vaak ook ongeveer dezelfde levensduur en de 1 kan al langer defect zijn geweest toen je de tweede constateerde. Hoe vaak controleer je tenslotte je remlicht?