Wat is qua prestatie en onderhoud beter, Kia Pro Cee'd of Opel Astra GTC?

Al weken ben ik heilig overtuigd dat mijn toekomstige vriend.. eh auto, een opel GTC wordt.
Máár nu kwam een kennis van mij aanzetten met de Kia Pro Cee'd.
Op zich strak model, leuke(r) interieur.

Máár ook duurder omdat hij nog nieuwer is.
----

De vraag: welke kan ik qua onderhoud en prestatie en financiele toestanden, beter kiezen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Hoi hoi, daar ben ik weer haha

De Kia pro Cee'd is een mooie auto, en lijkt enigszins op de GTC.
Van de Kia heb ik een rij-impressie gevonden :http://www.autowereld.com/rijimpressies/detail.asp?artikel=5639

Qua onderhoud zou ik toch voor de Opel gaan (onderdelen zijn véél goedkoper),en de opel onderdelen zijn altijd op voorraad, terwijl sommige Kia onderdelen uit Korea moeten komen en dit is duur, en kan lang duren !

Wat betreft de prestaties heeft de astra 12 PK meer!

En wat betreft de financiele toestanden ... je kan beter een opel inruilen dan een Kia ( ik heb niks tegen Kia, maar het komt niet echt van de grond)

Mijn oordeel is dus de GTC , hij is op al jou vragen beter, en hij is veel waardevaster !

Groetjes Leonard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je moet die auto kiezen die het beste bij je portemonnee past.
En daar kan ik geen keus in maken.dat moet je zelf doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
qua portemonnee is beide te doen ,anders waren het geen opties geweest. Ik vraag daarom ook naar prestaties en onderhoud. Dát is de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen min waard hoor +
paulus811
14 jaar geleden
Antwoord dan niet. Je kunt twee auto's op rationele gronden met elkaar vergelijken en daar rolt dan voor de vraagstelster 'de beste' uit.
De beste auto's komen nog steeds uit Duitsland, hoogste restwaarde, en meest duurzaam. Ik zou dus in dit geval voor de Opel gaan! (dat dat nog eens uit mijn mond zou durven komen, als fanatiek anti opelist)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou kiezen voor de opel. De kia is een nieuw model en weet niet of daar kinderziektes in zitten zodat deze regelmatig terug moet naar de dealer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Opel Astra! Niet voor niets staat Kia voor Killed in action
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kia nemen, dat merk geeft als enige 7 jaar garantie op alle modellen. Dat doet Opel niet na.

Dus geen overwachte reparaties, maar alleen vervanging van slijtende onderdelen als banden etc. De afschrijving zal op de Kia wel iets hoger zijn, maar maakt dat met de lagere kosten goed. Het interieur ziet er prima uit en ook de looks zijn prima.

Dat de auto nieuwer is, maakt hem nog niet duurder. Dat geldt hooguit voor tweedehands modellen.

De prestaties liggen voor zowel de Opel als de Kia ver boven de illegale (Nederlandse) grens.

Maak in beide auto's eens een proefrit, wellicht dat dat de doorslag geeft. Lees ook eens de testen op www.autoweek.nl. Daar zie je de plus en minpunten van beide auto's en zie je waar je op moet letten.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7 jaar garantie is natuurlijk SUPER , maar wat als Kia over 7 jaar niet meer bestaat ?? Ik zie deze actie als een noodsprong van Kia , ze binden je gelijk als klant voor onderhoud... ga je 1 keer naar een universeel bedrijf vervalt de garantie ... sla je een beurt over ... vervalt de garantie ! Ken jij de Kia Sephia, Joice, pride ,Carnival e.d nog ?
Stel je rijd schade en er moet een nieuw achterscherm op ... die is niet te krijgen ! ( heel soms ligt er nog wat in Korea ) En al rij je schade met een kadettje uit 1989 ?? Heb je dat scherm de volgende dag in huis ! Dus wat te doen als de Kia pro Cee'd over 5 jaar schade heeft , en Kia ( net als Daewoo is overgenomen) of niet meer bestaat ? God schiep Adam.. Adam schiep Opel, en zag dat het goed was ;)
paulus811
14 jaar geleden
Nou, volgens mij ben jij de Opel crisis in Duitsland van een paar maanden geleden al weer vergeten. De boel was verkocht en General Motors heeft op het allerlaatste nippertje de koop ontbonden. Dus wat is er zeker in het autoleven? Niets. Er zijn ongetwijfeld regels aan de 7 jaar garantie, maar als je die gewoon naleeft is er niets aan het handje. En ja, de kwaliteit van de kia's die je noemt als carnival Joice etc. ken. Die was drama. Maar ook de Vectra had kuren, de Signum is nooit een succes geweest de Meriva is zo'n beetje de lelijkste auto op aard. Ik rij zelf bmw en ben echt een fan van Duitse auto's, maar als je het rationeel bekijkt is de Kia pro'ceed geen slechte aankoop of potentiële financiële ramp. Maar ook een Opel Astra gtc is een goede keuze, vandaar mijn advies om proefritten te maken om de auto live te ervaren. De keuze in mijn antwoord voor Kia komt omdat de punten 'onderhoud' en 'financiën' belangrijk zijn. Onderhoud is de komende 7 jaren alleen het reguliere plus slijtende delen, de financiën zullen met de lage onderhoudskosten en beheersbare afschrijving ook wel meevallen.