Hoe kom je uit een audi a8 l w12 security onderwater?

Als je met zo'n gepantserde wagen onder water komt. Kan ik je 100% verzekeren dat je met zo'n hamertje er niet uitkomt. Als die auto een kogel van een mp5 kan stoppen dan veroorzaakt een hamertje amper schade. Nu weet ik dat je bij audi een deur uit de scharnieren kan halen. Maar dit is allemaal electrisch. En de ramen zijn ook elektrisch. Dus hoe kom je eruit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Deze auto's zijn uitgerust met een noodsysteem waarbij het slot uitschakelt als er geen spanning meer op de sloten staat (kortsluiting).

Daarbij duurt het wel even voor dat het water in de auto komt, de auto laat minder water en lucht naar binnen dan een andere auto waardoor er een luchtcompartiment ontstaat waar de inzittende nog geruime tijd in kunnen verblijven.

Ook kunnen de ramen nog zakken als de auto onder water is maar nog geen water binnen is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

U laat de auto zo vol mogelijk lopen zodat er weinig verschildruk op de deur ontstaat en dan kan u de deur openen.
Als die vast zou zitten dan kan u altijd nog het raam openen want de 12 Volt spanning is te laag omdat het water een kortsluiting op de batterij of waar dan ook kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord maar, er wordt op elke officiële site die ik bezoek afgeraden om de auto vol te laten lopen. Een van die sites is rijksoverheid
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja natuurlijk, het is beter om zo vlug mogelijk de auto te verlaten maar wat ik opgaf is voor als de druk te hoog gekomen is door de waterdruk en de deur niet open te duwen is.