de gele brandstoflampje gaat aan als de wijzer op een kwart staat, is er iets mis met mijn auto?

heb dit nooit eerder meegemaakt met auto's, kan iemand mij vertellen of er wat mankeert?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Het lijkt er inderdaad op dat er dan iets mis is (tenzij het een voor u nieuwe auto is waabij het lampje altijd zo vroeg oplicht).
Het lijkt verstandig om er voor de zekerheid van uit te gaan dat het lampje terecht oplicht en dat (dus) de meter foutief aanwijst. Anders zou je verrast kunnen worden als de tank leeg blijkt terwijl de meter nog niet op leeg staat.
Tanken dus en kijken hoeveel er in gaat, en dat vergelijken met de tankinhoud die in het boekje staat.
Bordensteker