Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel reflecterende hesjes moeten er in de auto aanwezig zijn?

In veel landen is het verplicht dat je in de auto reflecterende hesjes hebt. Soms moeten die zelfs in de passagiersruimte bereikbaar zijn; je mag ze dus niet in een hoekje van de kofferbak bewaren.

Hoeveel van die hesjes moeten er aanwezig zijn: één, of één voor elke inzittende?

Ga uit van de strengste wetgeving van alle EU-landen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor alle inzittenden die wettelijk zijn toegestaan om in de auto vervoerd te mogen worden.. dus bij een 8 persoons auto ook 8 vestjes..
Zou je per persoon aanhouden en je neemt als enige bestuurder een lifter mee dan zit je fout..ook voor de lifter moet een hesje in de auto liggen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik denk 4

Toegevoegd na 9 minuten:
ik denk 5
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Frankrijk is het voor alle inzittenden verplicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Hongarije voor alle inzittenden van de auto.
In Italië is het net weer anders, daar moeten alle inzittenden er eentje dragen, maar alleen als ze op/naast de auto op de snelweg blijven staan.
In een aantal landen moet er één in de auto zijn t.b.v. de chauffeur, en dan in een aantal landen is er geen regeling.
Zoals hier.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Ha, die Rotaluclac;

Ik heb me dat ook afgevraagd voor ik naar Italië op vakantie ging en volgens mij heb ik de regels hierover voor bijna alle Europese landen op de ANWB-site gevonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou voor iedere passagier een hesje in de auto hebben. Zit je altijd goed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding