Wanneer moet je de distrubitieriem vervangen bij een vw bora, dus dat hij vervangen dient te worden

Toegevoegd na 1 minuut:
Bouwjaar 99 tdi 90 pk

10 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veilig? 120.000 km (Maar staat ook in boekje)

Het beste antwoord

Volkswagen 1.9 TDI bij 90.000 kilometer.
Zie handleiding of onderhoudsboekje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat staat in het onderhoudsboekje van de wagen, het verschilt van merk tot merk.
Meestal is dat ergens tussen de 100.000 tot 120.000 km.
Het maken van korte ritten kan een factor zijn om het vroeger te doen.
Ik geef je de raad om deze tijdig te laten vervangen, de schade aan de motor bij het stukgaan van een distributieriem kan zeer ernstig zijn en in de honderden euro's lopen.