Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welk moment moet je je knipperlicht aanzetten (bij meerdere afslagen kort na elkaar)?

Als je op een weg rijdt met een aantal afslagen kort achter elkaar, en je wilt bijvoorbeeld de derde afslag naar rechts. Wanneer moet je dan je knipperlicht naar rechts aanzetten (als je bijvoorbeeld 80 km/u per rijdt). Als je niet zo hard rijdt, kun je wachten tot vlak voor de afslag, maar als je harder rijdt, is het dan niet veiliger om al eerder je knipperlicht aan te zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Net zo ruim van tevoren als anders. De auto's achter jou weten dan dat je gaat afslaan. Dat dat pas bij de derde afslag is maakt niet uit daar ze toch zo dicht bij elkaar liggen.

Deze situatie lijkt me trouwens zeldzaam voor te komen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Als er auto's van rechts kunnen komen, maakt het wel degelijk uit. Als je richting aangeeft naar rechts, zal een van rechts komende auto denken dat je zijn straat inrijdt en dus denken dat hijzelf kan oprijden. Bij een 80km-weg zal dat niet vaak gebeuren, maar deze situatie komt binnen de bebouwde kom wel vaak voor. Richting aangeven doe je dus pas als je daadwerkelijk gaat afslaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben t met Bamibal eens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou even op de rem drukken, rij die laatste 100 meter 60/70 en dan knipperen maar. Dat moet voldoende signaal geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plus voor bamibal!
Voorbij de tweede afslag, zo ontstaan er geen vergissingen ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het doel van je knipperlicht is om andere weggebruikers duidelijk te maken wat je gaat doen. Als je richting aangeeft naar rechts, en vervolgens toch nog een aantal afslagen voorbij rijdt, kan dat gevaarlijke situaties opleveren. Een van rechts komende automobilist kan denken dat je daadwerkelijk rechts afslaat, en zelf de weg oprijden.

Het veiligst is dus richting aangeven als je daadwerkelijk rechts afslaat.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap de min niet...daarom een plus van mij

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding