Kan het dat je bij aanschaf 2dehands auto geen kentekenbewijs deel3 meer krijgt?

Ik ben compleet in verwarring over het kentekenbewijs!
Ik heb een vw transporter uit 1996 en een vw Polo uit 1994, beide vorig jaar en 2 jaar geleden 2de hands gekocht en over laten schrijven.

van beide auto's kan ik me niet herinneren (en ik kan ze ook niet vinden) dat ik er ooit een deel 3 bij heb gekregen.

Op de website van RDW staat "Een kentekenbewijs dat is afgegeven na 1 juni 2004 bestaat uit 2 delen (deel I en deel II)."

Kan het zijn dat in mijn geval deel 3 bij overschrijving is vervangen voor de sinds 2004, nieuwe variant; deel 2?

Toegevoegd na 5 minuten:
Op http://kenteken.diks.nl/home/soorten-kentekenbewijzen/ zie ik staan "Bij overschrijving van een voertuig op naam van een nieuwe eigenaar wordt alleen een nieuw Tenaamstellingsbewijs (Deel IB) afgegeven."
Daaruit concludeer ik dat het klopt dat ik dus geen deel 3 meer heb... :|

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Het beste antwoord

Deel 3 (zoals het nog wel vaak genoemd word bestaat idd niet meer)

Welk nummer het wel heeft weet ik niet, staat er bij mij niet op.

Op de mijne staat: Overschrijvingsbewijs.
En op de achterkant: Niet bij het voertuig te vervoeren. Bewaar dit thuis op een veilige plaats.

Dus denk erom dat je dit niet bij je andere papieren of in de auto bewaard :-)

Ik was vorig jaar in paniek, toen kwam ik erachter dat ik van mijn net gekochte auto geen deel 3 had...maar ja dat was dus veranderd. En al die tijd had ik wel het overschrijvingsbewijs in de auto liggen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vermoedelijk ziet jouw deel 3 er zo uit:

Toegevoegd na 3 minuten:
Of anders als in de tweede link.