moet autoverlichting per lamp 1 relais hebben ?

ik heb in mijn Amerikaanse bus nieuwe kabels geplaatst voor verlichting maar ik heb bijna geen verlichting moet ik nu op 1 lamp 1 relais doen of maakt dat niet uit dat er 2 lampen op 1 zitten ?

Toegevoegd na 5 minuten:
er zit compleet nieuwe bedrading in .. wat hiervoor ook al was maar toen heel beroerd .. dus niks is meer orgineel.

Weet jij het antwoord?

/2500

je kunt zeker meerdere lampen op 1 relais schakelen, moet geen probleem zijn. als je erg weinig licht hebt zou ik de spanningen eens controleren. is je dynamo / accu nog wel goed? wat voor spanning heb je daar? wat voor spanning hou je uiteindelijk over bij je lamp.......? is de draad dikte naar je lampen etc. van voldoende dikte? hier kun je ook veel verlies over hebben. succes, nussie. Toegevoegd na 32 minuten: hoi danny, zou wellicht een mogelijkheid kunnen zijn, een dun verlensnoertje van 0.75 mm2 zou al erg dun zijn. omdat je maar 12 Volt hebt, is de stroom een stuk hoger als bij b.v. 220 Volt. onderstaand indicatie welke draad dikte je per ongeveer ampere nodig hebt. 1mm2 = 6a / 1.5mm2 = 10a / 2.5mm2 = 16a / 4mm2 = 20a . als je een koplamp van 12Volt en b.v 55 watt hebt loopt er al 4,6 ampere ( 1 lamp ) zit je al aardig aan de grens van de draad dikte. te dunne draad levert teveel weerstand, word warm, kan zelfs in de brand gaan. beter geen risico nemen, en een paar euro investeren in wat dikker draad, beter automatr. handel, on-line b.v. conrad.nl link naar wet van ohm, voor het berekenen van stroom,spanning, weerstand, superhadig!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100