Is het toegestaan om een auto in te kopen en daarna direct weer te verkopen?

Het gaat hierbij om het verkopen binnen enkele dagen/weken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
13.2K

Antwoorden (6)

ja hoor geen probleem. wat dacht je dat autohandelaren doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zou ik hem dan voor 1 dag kunnen verzekeren om hem naar de plek te zetten waar die van de weg af is en dan laten schorsen en als die verkocht wordt gewoon de koper van te voren alles laten reagelen voor zijn verzekering?
Ja, dat heet handel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat is geen probleem... Handelen is dat, en daar is niks mis mee...

Denk wel dat je moet oppassen dat je dat niet maanden achter elkaar doet, anders gaan ze misschien denken dat je handelt, en dan staat meneer de belasting controleur zo op de stoep, en das niet voor een kopje koffie....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je je financiën goed op orde hebt is dat geen probleem.
Dan drinkt de belasting controleur gewoon een kopje koffie
Ja dat is toegestaan!

Let er wel op dat je als particulier die auto op naam moet zetten en verzekeren!
Als je de auto op naam zet krijg je automatisch een bericht van de belastingdienst om de wegenbelasting te betalen.
Dus deze kosten moet je ook aftrekken van de winst op de auto.
Je kunt de auto ook laten schorsen, maar dan mag hij niet op de openbare weg staan! En eventueel proefrijden door een potentiele koper is dan niet toegestaan!
Ook aan het schorsen van een voertuig zijn kosten aan verbonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zou ik hem dan voor 1 dag kunnen verzekeren om hem naar de plek te zetten waar die van de weg af is en dan laten schorsen en als die verkocht wordt gewoon de koper van te voren alles laten reagelen voor zijn verzekering?
Als je bedoelt of je problemen krijgt met bijvoorbeeld de belastingdienst dan is het antwoord nee.
Alleen als je dit met regelmaat doet en bijvoorbeeld ook een advertentie plaatst ofzo, dan kan de belastingdienst dit soort transacties zien als een inkomensbron...
En dan dien je mogelijk btw en inkomstenbelasting te betalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat mag gewoon. Of je nou winst of verlies maakt, jij mag je auto gewoon verkopen, geen haan die er naar kraait.