Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welke witte verf/lak kan ik de letters van mijn autobanden wit maken ?

Ik wil graag mijn autobanden een sportieve uitstraling geven door de tekst wit te verven.
Echter ik weet niet wat voor soort witte verf of lak hiervoor gebruikt kan worden.

Misschien is het grondverf, of iets anders van een bouwmarkt of iets dergelijks?

De bedoeling is dat ze wit blijven en niet " mat wit" of "donker wit" worden.
Dat heb ik al eens gehad.

Het aanbrengen wilde ik met een klein kwastje gaan doen.

Wat kan ik het beste gebruiken voor mooie witte letters ?

10 jaar geleden
in: Auto's
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
witte letters op de banden is zooooo jaren 70
Shiny220
10 jaar geleden
Maar blijft wel mooi :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar zijn gewoon potjes met autobandenwit voor te koop bij de autoshop die je met een penseeltje kunt aanbrengen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Maar het blijft altijd "mat wit" en zullen faal worden doordat je met de auto door regenwater rijd waar straatvuil (olie asfalt en/of rubber) in opgelost is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Shiny220
10 jaar geleden
Dank je wel voor het antwoord. Ik deed dit eerst met verschillende soorten verf van bv. de Action. Dat is een pot voor een euro of 5, en wat " grondverf" doet als wit zijnde weet ik eigenlijk niet.

Andere antwoorden (1)

Hier zijn speciale lak krijtjes voor misschien bij bv brezan of andere auto onderdelen zaak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding