Rotte opel corsa 1994, laten lassen? verkopen? of naar de sloop brengen?

Ik ben blij met mijn auto maar helaas is hij helemaal afgekeurd. En ze zeide dat ik het beste een nieuwe kan kopen, maar ik heb geen geld om een 'goeie' nieuwe auto te kopen. En bij een 2de hans auto heb ik de kans om net zo goed schrot van iemand anders te kopen.
Wat adviseren jullie?
Alvast bedankt

Toegevoegd na 17 minuten:
Achter is het kokerbalk geroest... Kan ik geen overzetbalken erover heen laten plaatsten zodat ik er tog nog 1jaartje mee door kan?!

Weet jij het antwoord?

/2500

jammer dan maar ik zou hem niet laten lassen. Als je niet genoeg geld hebt om een andere auto te kopen is het jammer er zijn anders wel al nieuwe auto's voor nog geen € 7.500. Dus dan maar met de trein en het overige openbaar vervoer

Ik kan natuurlijk niet zien hoe erg het is, maar niet elke keurmeester is hetzelfde. De Apk-regels zijn soms niet duidelijk, waardoor het kan gebeuren de ene goedkeurt terwijl een ander afkeurt. Aangezien hij geen dure reparatie adviseert denk ik dat er echter weinig hoop meer is voor je corsa. Bij de sloop krijg je er het minste voor, het makkelijkste is een opkoper, via marktplaats krijg je misschien nog een paar euro extra, maar zonder apk zal het dan waarschijnlijk ook een opkoper zijn die reageert. Een goedkope tweede hands auto kopen is lastig, als er toevallig een kennis is die van z'n auto af wil, dan heb je de meeste zekerheid, maar ook dan kan je pech hebben. Een aankoopkeuring biedt de meeste zekerheid.

Lassen is een optie. Ik heb het zelf vroeger ook wel eens gedaan, maar je moet wel iemand treffen die het goed en voor niet al te veel geld kan doen. Ik zou wel een andere keurmeester nemen, niet bij een bedrijf wat direct belang heeft (autoverkoper) maar b.v. een bandenbedrijf. Een bevriende keurmeester zei mij indertijd dat een bodem wordt goedgekeurd als je er niet met een schroevendraaier doorheen kan steken. Laswerk moet er wel degelijk uitzien (geen plak- en bakwerk).

Maak een foto + omschrijving van het probleem en stuur dat eens hierheen: http://www.lasklus.nl/ Aardige gast en niet duur. Wie weet hoeft het niet veel te kosten. Beter eerst een advies voordat je je auto afschrijft.

Als de rest van de auto het ook waard is, kan je het laten lassen, een kokerbalk is niet al te lastig te bereiken volgens mij. Ik heb nog een heel goed en goedkoop adres voor je, mits je in het oosten-des-lands woont. Stuur maar een PB-tje, dan geef ik de gegevens.

je kan een andere keurmeester er naar laten kijken, bij mij zat er wat roest op een dorpel en werd afgekeurd, terwijl bij m,n zwager er een gat van 20 cm. zat en er zo doorrolde.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100