Rotte opel corsa 1994, laten lassen? verkopen? of naar de sloop brengen?

Ik ben blij met mijn auto maar helaas is hij helemaal afgekeurd. En ze zeide dat ik het beste een nieuwe kan kopen, maar ik heb geen geld om een 'goeie' nieuwe auto te kopen. En bij een 2de hans auto heb ik de kans om net zo goed schrot van iemand anders te kopen.
Wat adviseren jullie?
Alvast bedankt

Toegevoegd na 17 minuten:
Achter is het kokerbalk geroest... Kan ik geen overzetbalken erover heen laten plaatsten zodat ik er tog nog 1jaartje mee door kan?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is natuurlijk wel een middenweg tussen schroot uit 1994 en een compleet nieuwe auto. Waarom niet een wat nieuwere tweedehands auto, natuurlijk één waar de APK recent van is? Een goede Corsa van rond 2000 (toch al zes jaar nieuwer dan die je nu hebt) heb je al voor 2000-4000 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar heb je laten keuren? Dit kan nogal een verschil maken. Mijn auto is wel eens afgekeurd bij een landelijke keten terwijl deze echt nog goed was. Mij maken ze niks meer wijs!

Antwoorden (6)

jammer dan maar ik zou hem niet laten lassen. Als je niet genoeg geld hebt om een andere auto te kopen is het jammer er zijn anders wel al nieuwe auto's voor nog geen € 7.500. Dus dan maar met de trein en het overige openbaar vervoer
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja is het laten lassen echt zo erg duur?
ronron1212
13 jaar geleden
duur weet ik niet ligt eraan wat er allemaal gelasd moet worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
links achter een kokerbalk... maar ik heb gehoord dat ze ook overzetsbalken erop zou kunnen plaatsten en dan zou die evt weer een jaartje mee kunnen. Kan dat kloppen?
ronron1212
13 jaar geleden
Is de gok he is en blijft een oude auto. Als er wat gebeurd ben je niet gelukkig. Rij je veel of is alles in de buurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles is vrijwel in de buurt ik heb ook een ov dus lange afstanden doe ik met het openbaar vervoer
ronron1212
13 jaar geleden
Dan heb je de auto niet echt nodig. Breng hem naar de sloop bespaar je weer benzine kosten en wegenbelasting en de reparatie uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@zonnetj: vergeet niet, als de garage aanraadt om deze auto naar de sloop te brengen terwijl ze er veel op zouden kunnen verdienen als je hem laat repareren, dan kun je ervan uitgaan dat het écht goed mis is. Als het allemaal wel meeviel, hadden ze je gewoon de kosten voor het lassen verteld en gehoopt dat je daarmee akkoord zou gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hij zei mij dat het rond 1000 euro zou gaan kosten... Maar ik dacht misschien kan ik hem ergens veel goed koper laten repareren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt eerlijk gezegd als een reëel bedrag.
ronron1212
13 jaar geleden
Is wel € 1000 is reeel maar is de auto het nog waard binnen kort is het weer wat anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, natuurlijk is een Corsa uit 1994 dat niet waard! Dat wilde ik zeker niet suggereren. Als je die 1000 euro uitgeeft om die Corsa op te kalefateren, heb je een auto die na reparatie minder dan 1000 euro waard is. Klassieke total loss dus. Dan kun je beter die 1000 euro uitgeven aan een ander oud tweedehandsje met een recente APK.
Ik kan natuurlijk niet zien hoe erg het is, maar niet elke keurmeester is hetzelfde.
De Apk-regels zijn soms niet duidelijk, waardoor het kan gebeuren de ene goedkeurt terwijl een ander afkeurt.

Aangezien hij geen dure reparatie adviseert denk ik dat er echter weinig hoop meer is voor je corsa.

Bij de sloop krijg je er het minste voor,
het makkelijkste is een opkoper,
via marktplaats krijg je misschien nog een paar euro extra, maar zonder apk zal het dan waarschijnlijk ook een opkoper zijn die reageert.

Een goedkope tweede hands auto kopen is lastig,
als er toevallig een kennis is die van z'n auto af wil, dan heb je de meeste zekerheid, maar ook dan kan je pech hebben.
Een aankoopkeuring biedt de meeste zekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lassen is een optie. Ik heb het zelf vroeger ook wel eens gedaan, maar je moet wel iemand treffen die het goed en voor niet al te veel geld kan doen. Ik zou wel een andere keurmeester nemen, niet bij een bedrijf wat direct belang heeft (autoverkoper) maar b.v. een bandenbedrijf.
Een bevriende keurmeester zei mij indertijd dat een bodem wordt goedgekeurd als je er niet met een schroevendraaier doorheen kan steken.
Laswerk moet er wel degelijk uitzien (geen plak- en bakwerk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een foto + omschrijving van het probleem en stuur dat eens hierheen:
http://www.lasklus.nl/
Aardige gast en niet duur. Wie weet hoeft het niet veel te kosten. Beter eerst een advies voordat je je auto afschrijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de rest van de auto het ook waard is, kan je het laten lassen, een kokerbalk is niet al te lastig te bereiken volgens mij.

Ik heb nog een heel goed en goedkoop adres voor je, mits je in het oosten-des-lands woont. Stuur maar een PB-tje, dan geef ik de gegevens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan een andere keurmeester er naar laten kijken, bij mij zat er wat roest op een dorpel en werd afgekeurd, terwijl bij m,n zwager er een gat van 20 cm. zat en er zo doorrolde.