Hoe weet je of de autoaccu moet worden verangen?

als auto paar dagen stil staat start ie niet meer accu lampje brand, ik kan hem met accuoplader starten maar hoe weet ik of de accu moet vervangen worden of dat kan wel worden gerepareerd?

Picture for question
8 jaar geleden
in: Auto's
4.7K
ronron1212
8 jaar geleden
Ga even langs een garage.
koraal19
8 jaar geleden
@ronron1212,
als dat vervangen moet wil ik zelf eens proberen

Het beste antwoord

Als je niet kan starten nadat de auto een paar dagen heeft stil gestaan. Maar wel kan starten als de auto een half uur heeft stil gestaan. kunnen er twee oorzaken zijn. of de accu is op en lekt langzaam leeg. of er lekt stroom via de radio of wat ook. dit kan je snel oplossen door de accu los te koppelen zodra hij stil staat. na een paar dagen sluit je hem weer aan, als je dan direct kan starten is de oorzaak de auto die stroom lekt via (kan van alles zijn) kan je niet starten na hem weer aangesloten te hebben is de oorzaak de accu.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
koraal19
8 jaar geleden
bedankt voor je antwoord,
wat zegt die three cirkeltjes op de accu:
zie afbeelding
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die zijn voor het kijkglaasje waar ze omheen staan. Groen is oké, wit is laden, en rood is vervangen. jammer dat de datum van ingebruikname niet is ingevuld.

Andere antwoorden (1)

Als ik deze accu bekijk op de foto zit daar bovenop een klein 'venstertje' op de sticker naast het venstertje zie je ook een groen, wit en rode aanduiding. Die zie je ook door het venstertje. Groen accu is OK, wit aan vervanging toe, rood overleden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kan ook zijn dat de dynamo niet bij laadt. FF naar garage of desnoods wegenwacht. Kan zo gemeten worden