Hoe bereken ik de importkosten van een 2e hands auto uit het buitenland?

Ik ben momenteel aan het sparen voor een nieuwe auto.
Echter, als ik de verschillen bekijk tussen dezelfde modellen in Nederland en in Duitsland zijn de prijsverschillen echt enorm.

Dezelfde auto die in Duitsland met 90.000 km op de teller voor 8.900 euro te koop staat is in Nederland te koop met 142.000 op de teller voor 16.950 euro. Een verschil van maar liefst ruim 8.000 euro dus.

Zou het lonen om deze uit Duitsland te importeren, en hoe gaat dat dan precies in zijn werk, hoe bereken ik wat ik totaal kwijt ben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

De berekening heeft alles te maken met de co2 uitstoot van de auto dus moet je wel een aantal gegevens weten. Je moet btw en bpm en daarnaast nog wat andere kosten betalen hierbij een berekening site. Met de BPM calculator kunt u uitrekenen met hoeveel BPM (en BTW) de aanschafprijs van een personenauto belast is. Handig om uit te rekenen hoeveel BPM u moet afdragen bij invoer van een auto uit het buitenland. Hiervoor dient u uit te gaan van de Nederlandse bruto aanschafprijs inclusief eventuele accessoires van het betreffende bouwjaar.

De calculator berekent de BPM voor zowel het toelatingsjaar als voor 2013. Als u een auto importeert mag u de BPM berekening gebruiken die de gunstigste waarde oplevert. U ziet hier een geautomatiseerde BPM berekening van AutoWeek. De berekening is 1 van de 6 toegestane BPM berekeningsmethoden en wellicht levert een handmatige nacalculatie een lager BPM op.

De berekening is gebaseerd op de regelgeving die van toepassing is vanaf 1 januari 2013. Aan de gegevens kunnen geen rechten ontleend worden. Gebruik van de uitkomsten is voor eigen risico.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prima antwoord, bedankt voor de moeite!