Bij welke snelheid kan een auto niet meer geflitst worden?

In Maastricht rijden drugsrunners zo hard door het rode licht, tot de kast pas flitst als de auto al lang uit het zicht van de kast is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
6.3K

Antwoorden (7)

Niet. Dat hebben ze bij Mythbusters een keer geprobeerd, wat bleek, als een flitspaal op de juiste manier is opgezet kan die niet ontweken worden door bijv zo hard te rijden dat de flits te laat komt. Ze probeerden het o.a uit door met een sportauto op volle snelheid langs zo'n ding te scheuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was dat niet een flitspaal voor snelheidscontrole?
een flitspaal voor rood lichtcontrole werkt anders he.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ach, zelfde principe, denk niet dat er heel veel verschil in zit
Als je sneller dan het ligt gaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
licht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan dat moeilijk uitleggen dat is een heel verhaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer toch maar eens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sneller dan licht Sneller dan licht (Faster Than Light, FTL) is een term die verwijst naar het transport van informatie of materie met een snelheid groter dan de lichtsnelheid. Dit concept komt veel voor in sciencefiction, maar wordt in het algemeen als onwaarschijnlijk beschouwd door de wetenschap, vanwege de speciale relativiteitstheorie. Volgens de theoretische natuurkunde zijn er echter in principe mogelijkheden om FTL te bereiken. Dit komt van Wikipedia
Bijvoorbeeld :
Je zet een lamp in noord Nederland en die richt je naar zuid nederland de snelheid die het ligt erover doet om in zuidnederland te komen noemen we sneller dan het ligt Ik hoop dat julie er iets aan hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieve Mathijsa...het is 'licht' en niet 'ligt'.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O ja sorry maantje
Gewoon nummerbord afplakken zal ook wel werken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon f*cking snel rijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ter indicatie want de sluitertijden van de nieuwste flitspalen is al sneller.

Je kunt proberen zeer hard voorbij de flitspaal te rijden en hopen dat de foto dan onscherp is of er helemaal niet geflitst wordt, hieronder een theoretisch verhaal (als je 200 rijdt):
· 200 km per uur = 200.000 meter per 3600 sec (1 uur)
· 200.000 : 3600 = 55.56 meter per seconde
· 55.56 : 1000 (1/1000 sluitertijd) = 0,06 (afgelegde meters)
· je motor is dus slechts 6 centimeter verder gefotografeerd.

Om buiten het bereik te blijven moet je dus ongeveer 3 meter : 6 centimeter = 50 keer zo snel zijn
50 x 200 km per uur = 10000 (duurt nog even voordat we zo ver zijn)
De foto wordt wel onscherper naar mate de snelheid toeneemt, maar hoe onscherp?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Mythbusters lukte het met 245 miles per uur (ongeveer 390 km/h). Dat was natuurlijk in de VS, dus misschien gelden hier andere maxima. Zie onderstaande link bij: REVISITED: A speed camera can be beaten by extreme speeds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder de 20 kilometer per uur, zo ver ik eens eerder hier begreep van een ambulancebroeder; als je voor het stoplicht staat en er komt een ambulance aan, kun je langzaamrijdend over de streep om plaats te maken. Volgens hem word je dan niet geflitst.