Auto in was gezet, witte stippen op lak. Hoe komt dit?

Afgelopen dinsdag heb ik mijn auto opgepoetst en goed in de was gezet. 's Avonds ben ik gaan rijden in de regen en heb ik mijn auto geparkeerd. Toen ik vanochtend weer bij mijn auto kwam, zag ik op mijn dak en op de zijkanten allerlei witte stippen zitten. Toen ik er met mijn vinger overheen ging, ging het weg.

Hoe komt dit en wat kan ik ertegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.4K

Antwoorden (2)

Vermoedelijk heeft de auto buiten geparkeerd gestaan. Daar zijn bomen in de voorjaarsbloei, en die geven stuifmeel af. Dat is op de auto gewaaid.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft buiten gestaan inderdaad. Hoe kan ik dit stuifmeel het best weghalen?
Hier kunnen twee oorzaken zijn.

1 De was onvoldoende uitgewreven, hierdoor ontstaan witte plekken als de was in aanraking komt met vocht (dauw).

2 Auto was onvoldoende droog, op de plekken waar nog wat vocht zat ontstaan ook die witte vlekken.

Het beste is de auto op een droge plek (niet in de volle zon) opnieuw geheel uit te poetsen als hij volledig droog is.