Auto huren in nl maar geen extra bestuurder registeren wat zijn de gevolgen?

Is dat wettelijk strafbaar in NL? Kan de politie je arresteren of bekeuren? Voor verhuizing heb ik een huurauto nodig. Het is misschien niet super verstandig maar 60 euro extra betalen voor een extra bestuurder, extra bestuurder rijdt wellicht niet eens.

een jaar geleden
in: Auto's
1K
TurfGraver
een jaar geleden
Als bestuurder een geldig rijbewijs heeft maakt het de politie niets uit.
Bij een ongeluk o.i.d. heb je een groot probleem met verhuur bedrijf.
TurfGraver
een jaar geleden
Bedenk net, politie kan wel moeilijk doen omdat bestuurder dan niet verzekerd is.
SifuWaisofat
een jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Antwoorden (2)

De gevolgen zijn dat de extra bestuurder niet verzekerd is. Bij een ongeluk met schade miet jij die betalen - ook als het bv 10.000 of 100.000 euro is.
een jaar geleden
Als je een auto huurt in Nederland zonder een extra bestuurder te registeren, kan dit gevolgen hebben voor de verzekering. Als er een ongeval gebeurt, kan de verzekering weigeren de schade te vergoeden als er geen extra bestuurder is geregistreerd. Daarnaast kan de verhuurder ook een boete opleggen als er geen extra bestuurder is geregistreerd.
10 maanden geleden