Kan je een goedkoper tarief/formule/korting krijgen als je verschillende voertuigen hebt en die wilt laten verzekeren?

Stel je hebt verschillende voertuigen in je bezit en je wilt die allemaal verzekeren, allemaal een nummerplaat (kentekenplaat) aanvragen en op allemaal belasting betalen; ik vroeg mij af of er in zo'n geval een formule bestaat waardoor de eigenaar van al deze verschillende auto's korting krijgt op de verzekering en belastingen?

Aangezien het anders te duur zal worden allemaal?

Alle mogelijke tips en adviezen zijn welkom...

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe doen autoverzamelaars dat bijvoorbeeld?

Het kan toch niet zijn dat ze al hun (oude) auto's verzekeren en voor allemaal een nieuwe plaat aanvragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

In Nederland ? Voor echte oldtimers bestaan vaak clubs en via zo'n club is er vaak een speciale prijs bij de verzekering . Ook zonder club is er voor oldtimers of oudere hobby auto's vaak een lage verzekering's premie . Omdat er ook minder mee gereden wordt . Alleen voor de heel dure geldt weer juist een opslag . De wegen belasting is vrij Vd echte oldtimer (ouder dan zo 25 jaar ) daar wilde de regering wat aan veranderen maar dat is Vd baan . Tevens is er de mogelijkheid om het kenteken te schorsen dat geldt voor ieder voertuig maar dan mag de auto ook niet meer op de openbare weg komen ook niet stilstaan . En dan de auto alleen voor brand of diefstal te verzekeren dat scheelt ook weer wat € .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op het moment dat iemand meerdere voertuigen heeft kan bij veel verzekeraars gebruik maken van een kortingstarief. vaak zie je een mogelijkheid om de no-calim korting van het voertuig met de meeste schadevrije jaren ook van toepassing te maken voor de overige voertuigen. hierdoor krijg je voor de volgende voertuigen bij de start al een flinke korting (mits je wel al schadevrije jaren hebt opgebouwd op ten minste 1 voertuig)