Hoe heet het verenpakket dat zich in het midden van een koppelingsplaat bevind?

Het omcirkelde in de bijlage.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
7.7K

Antwoorden (2)

Ben geen automonteur, maar ik denk "drukgroep"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De drukgroep is het zeker niet, de drukgroep bestaat uit het druklager, het diafragma en de drukring, deze zorgen ervoor dat de afgebeelde koppelingsplaat tegen het vliegwiel wordt gedrukt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, dit is nier wat ik zoek maar bedankt voor je antwoord
Dat zijn torsieveren, deze veren vangen bij aangrijpen van de koppelingsplaat de eerste torsie op zodat deze kracht niet direct op de price as of op de aandrijfas van de versnellingsbak komt. (ben ook geen automonteur maar weet dit toevallig wel).

Toegevoegd na 2 minuten:
Klein foutje:

Price as is de aandrijfas van de versnellingsbak, aan de andere zijde zit het vliegwiel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry theodbn dat zijn die veren die d.m.v. een torsiestaaf je oude VW laten veren. Jammer dat ik als oud automonteur niet op de naam van deze veren kan komen. Toch bedankt Theo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch worden dit ook torsie veren genoemd omdat ze de torsie opvangen die anders de koppelingsplaat opvangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan de foto niet. Diafragmaveer?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu zie ik de foto wel. Radiaalveren, zijn gewone spiraalveren. Torsieveren werken anders. Nl door verdraaiing van metaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zijn inderdaad radiaal veren maar daar ze de torsie van de koppelingsplaat op moeten vangen worden ze torsie veren voor de koppelingsplaat genoemd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Radiaalveren is wat ik zocht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste antwoord kwam vanuit een reactie. Heb de vraag nog open gelaten om JodenHartog nog de gelegenheid te geven om te antwoorden. Toch bedankt theodbn +