Een oldtimer personen voor 8 +1 personen. Zijn dan alle inzittenden verzekerd, mocht ik de bus eens vol hebben (Feestje, uitstapje of zo)?

Een oude manschappenbus van de brandweer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het moet dus zijn personenBUS......

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Dan moet je de verzekering van de bus nakijken, of daar ook een inzittendenverzekering bij inbegrepen is.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Enkel als er een inzittende verzekering is afgesloten ben je verzekerd tegen schadeclaims van de inzittende.
Jij mag volgens je rijbewijs 8 personen + jezelf vervoeren..
Mocht je met een bus zijn voor 9 personen, mag je hier wel mee rijden, of iedereen verzekerd is hangt af van je verzekeringsvoorwaarden..