zorgt aan uitlaatsierstuk voor een ander motorgeluid?

Als je een sierstuk plaatst, blijft het motorgeluid dan hetzelfde of wordt het anders?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
3.4K

Antwoorden (2)

Nee, misschien zul je een hele kleine verandering horen als je achter de auto staat, maar het geluid blijft hetzelfde. Helemaal als je in de auto zit.

Wil je een ander geluid, dan zul je een andere achterdemper moeten nemen.

Toegevoegd na 29 seconden:
Dit is natuurlijk, als het om een auto gaat. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, daar is het sierstuk te te klein voor.
Als je er een stuk pijp van minimaal een meter aan hangt hoor je wel wat verschil maar dat is een beetje ver gezocht.
Je moet minimaal een demper vervangen of verwijderen om verschil te horen.
Je zou dus achterdemper kunnen vervangen voor een absorbsiedemper of een tussendemper verwijderen.
Niet al je buren zijn daar even blij mee en de politie kán gaan zeuren over je typegoedkeuring.