ik heb en occasion gezien met een klein 3 tje op de kentekenplaat. Is dit te vertrouwen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Het beste antwoord

ja, dat 3tje geeft aan dat de kentekenplaat 3 keer vervangen is. kan zijn dat de kentekenplaat dus een aantal keren verloren is, of misschien wel gestolen. zegt verder niks over de auto. een risico loop je er ook niet mee.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Persoonlijk zou ik de auto laten staan, ook al kan de verkoper hier niks aan doen. Er rijden in NL rond de 700 valse kentekenplaten rond. Het kan dus zomaar zijn dat iemand anders dezelfde platen heeft en er ook een 3 op maakt! Boetes kom je in NL niet onderuit dankzij de omgekeerde bewijslast omdat de smeerlappen verkeersovertredingen uit het strafrecht hebben gehaald.

Andere antwoorden (2)

Ja hoor...kan zijn dat er een nieuw kentekenbewijs bij zit...omdat er door verlies een nieuwe moest worden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals hier boven aangegeven is dit enkel een verloren kentekenbewijs of betreft het gestolen of verloren kentekenplaten.
Maar dat dus wel 3 keer. Opzich kun je het vertrouwen aan de andere kant kun je je afvragen als iemand zo zuinig is op zijn/haar kentekenbewijs hoe gaat hij dan met de rest van zijn spullen om bijvoorbeeld de auto.