Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom blijft mijn suzuki swift automaat hangen in z'n 3de versnelling?

ik heb een Suzuki Swift GLS automaat 1.0, als het geregend heeft en ik start de motor en zet hem in Drive, maar inplaats van dat ie in de 1ste versnelling begint staat ie al gelijk in zijn 3 als ik wegrijd, waardoor ik dus extreem langzaam optrek, en dit kan 30 tot 40 minuten aanhouden voordat ie weer normaal overschakelt, bij droog weer heb ik hier vrijwel nooit last van. ik heb dan nog de optie om hem handmatig in zijn 1,2 & drive te zette, maar ik heb een automaat gehaald voor het gemak dat het allemaal automatisch gaat. iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Toegevoegd na 5 minuten:
de auto is van 1995

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat de koppeling mechanisme niet helemaal scheid tijdens schakelen van de versnellingsbak. Bij een automaat kan dit de oorzaak zijn dat het niet van
versnelling kan schakelen zonder voldoende ontkoppeling. Hoe het precies
gerepareerd kan worden kan diverse oorzaken zijn, maar de koppeling is wel de probleem. Het beste is gewoon een garage te laten onderzoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding