Is een spuitbus die het ijs van een ruit af haalt ook veilig voor kunststof?

Ik las hier laatst over een spuitbus waarmee je het ijs van je autoruit kunt halen in plaats van te krabben. Dat herinnerde me aan iets wat ik me afvraag: is dat ook veilig voor kunststof?

Wij rijden namelijk in een cabrio met stoffen kap, en ook het achterruitje in die kap kan aanvriezen. En dat kun je uiteraard niet krabben, dus is de enige oplossing het aanzetten van motor plus verwarming en pas gaan rijden als hij helemaal ijsvrij is.

Kan ik daar zo'n spuitbus veilig voor gebruiken? Of is dat slecht voor de kap/het ruitje?

Antwoorden met bron stel ik erg op prijs.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Cryofiel
14 jaar geleden
Als je je kap 's nachts openklapt, zal je achterruitje niet dichtvriezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, dan heb ik alleen de vraag hoe ik de sneeuw van mijn bekleding krijg zonder vochtplekken. En alle andere zooi die ik in mijn buurt kan verwachten.

Het beste antwoord

op de website van een fabrikant staat dat het spul werkt op basis van alcohol. Alcohol zou je top niet moeten beschadigen. Ook staat er dat het veilig is voor rubbers en chroom. Dus het zou moeten kunnen. Je kan voor de zekerheid natuurlijk de fabrikant een mailtje sturen. De site in de link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het geen kwaad kan, maar dat weet ik ook weer niet zeker.Als je een linker en rechter buitenspiegel hebt, dan kun je ook gaan rijden als je achteruit nog dicht is, als je er maar voor zorgt dat je spiegels ijsvrij zijn en natuurlijk de rest van je ruiten.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die linker- en rechterbuitenspiegel heb ik wel, maar het achterruitje heb ik echt nodig in deze auto. Ander heb ik echt te weinig zicht, of het nou mag of niet.