Doorgereden na een aanrijding, en geen gegevens bekent. Aangifte doen?

Een kennis van mij heeft een aanrijding gehad op een rotonde. Mijn kennis was al op de rotonde toen een auto de rotonde op kwam rijden en de auto van mijn kennis ramde. Mijn kennis is vervolgens in de berm gaan staan en de andere auto die de aanrijding heeft veroorzaakt stopte in eerste instantie ook, maar is doorgereden. Door de schrik heeft mijn kennis geen gegevens (kenteken/merk/type) van de auto.

Kun je toch aangifte doen, in de hoop dat die persoon zich nog meld? Of eventueel voor de verzekering?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

aangifte doen, niet de illusie hebben dat er laksporen ed worden veiliggesteld en dan het waarborgfonds benaderen.
Maak zelf foto's van de lokatie en geef evt op de foto aan waar je je bevond toen het fout ging.

Alleen doorrijders waarbij serieus letsel onstaat worden nog uitgebreid bekeken door de politie en daadwerkelijk in behandeling genomen voor een beter onderzoek. Als er geen gegevens van de andere partij zijn is het slechts voor de statistieken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Natuurlijk aangifte doen.
De politie kan zelfs een sporenonderzoek doen op de kruising naar onderdelen van de tegenpartij en naar laksporen op jouw auto.
AWM
14 jaar geleden
Tuurlijk aangifte doen! Anders kan de verzekering ook nog eens moeilijk gaan doen. Hij weet toch wel een paar dingen? Zoals type auto, kleur auto, tijdstip, plaats,...... daar kan best een aangifte van worden gemaakt.
Succes! Zeker doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker, heb je ook nodig voor het waarborgfonds als je schade wenst te claimen zonder dader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangifte doen.
Ze kunnen soms aan de verf al zien welke auto het is.
Degene kan zich ook melden op een politiebureau, als hij slim is doet ie dit.
Je kan het in ieder geval aangeven. Nooit verkeerd....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangifte doen. Afgezien van onderzoek naar de lak etc, Wie weet zijn er meerdere getuigen die meer weten of voelt de schuldige zich achteraf zo schuldig dat hij zelf naar de politie stapt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In zo'n geval altijd aangifte doen. Misschien krijgt de veroorzaker berouw en meldt hij zich bij de politie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Al was 't maar om de dader te straffen (hopende dat ie gepakt wordt natuurlijk - anders kan ie niet gestraft worden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms vinden ze een auto, omdat er een vergelijkbare auto met schade wordt gesignaleerd, desnoods bij de schade-dealer.