Wanneer mag je met een monstertruck de openbare weg op?

Wat moet je aan een monstertruck aanpassen om er mee de openbare weg op te mogen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
4.7K

Het beste antwoord

je hebt altijd een kenteken nodig, doe je aan eigenbouw dan zal je een typegoedkeuring moeten aanvragen bij de RDW.
Duur en technisch een moeilijk verhaal.

Pas je een bestaand voertuig aan dan heb je al heel erg snel te maken met allerlei beperkingen die gelden.

Volgens het voertuigreglement mag je niet onbeperkt verbreden, verhogen etc etc etc.

Kortom dan zou je de aanpassingen moeten uitvoeren en kijken of je bij de rdw de aanpassingen aan je auto kan laten verwerken in je bestaande kenteken.
Ook weinig kans.

Volgens de RDW zou je bij bij voertuigen met bijzondere afmetingen een al dan niet permanente ontheffing kunnen aanvragen.
Helaas dat gaat hem ook niet worden want dan geldt alleen voor exeptionele transporten/lading.

Eigenlijk betekent het dat je een vrachtwagen of autoambulance mooet regelen, daar zet je de truck op en dan een rondje rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zulk een auto voldoet niet aan de toelatingseisen voor het gemotoriseerde verkeer... Dus dat mag die niet, want die krijgt geen Nederlandse nummerplaten...

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zou die dan moeten laten keuren bij de rijksdienst voor het wegverkeer in Veendam en bij goedkeuring zou dat dan wel mogen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de maat misschien??....

ik denk dat ie niet heel erg goed op 1 rijstrook past.
dus, hoogte en brete aanpassen?...(is maar een idee)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst moeten er normale wielen eronder .En dan moet de totale wielbreedte ook nog kloppen . En de wielen mogen niet buiten het spatbord uitsteken . En dan heb je nog de te hoge ruimt tussen het chassis en de straat die mag niet te hoog zijn ivm de veiligheid . En dan moet de uitlaat nog aangepast worden tot onder het max decibel . En dan moet er nog gekeurd worden voor de belangrijke nummerplaaten .