Wat vind jij van de Alfa Romeo 164?

Ik zeg later misschien nog wat ik er zelf van vind om jouw antwoord niet te beïnvloeden...

Aanvulling na 13 antwoorden: Dank voor al jullie antwoorden! Ik zou nog zeggen wat ik zelf vind van de Alfa Romeo 164. Ik vind dit een van de mooiste auto's ooit ontworpen, als je alleen oordeelt over "gebruiksauto's", niet over supercars. Het is echt een uniek ontwerp. Geen enkele andere auto lijkt op deze Alfa Romeo. Misschien komt het wel omdat ik de auto voor het eerst zag, toen ik op vakantie was in Zuid-Europa. Overigens vind ik Alfa Romeo's over het algemeen niet mooi, maar deze wel. Ik denk dat ik binnenkort er een ga aanschaffen. Erg duur zijn ze gelukkig niet meer! Mijn commentaar op KBelg moet dus met een korreltje zout worden genomen en met pijn in het hart, plaatste ik mijn reacties op zijn antwoord, maar ik móest echt even reageren...

Overigens: Voor wie het plaatje mooi vindt: de foto is heel geschikt als bureaublad op je computer!

Picture for question
15 jaar geleden
in: Auto's
1K

Het beste antwoord

Ik heb op een blauwe maandag een 3 liter V6 24 klepper quadrifoglio verde gehad. Rond de 220 pk uit mijn hoofd. Constant wielspin bij vlot wegtrekken. Bloedje snel. Kuip stoeltjes erin. De wegligging was formidabel! De remschijven voor waren geventileerd. Kan er nu niet meer warm voor lopen om heel eerlijk te zijn. Heb ook geen idee wat deze auto's nu qua prijs doen. Ben nu ook meer een audi man geworden :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Een afgetrapte frikandel om eerlijk te zijn...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weinig bijzonders, prikkelt niet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan me hierover niet helemaal eerlijk uitspreken want dan wordt mijn antwoord verwijderd. Kort en anders gezegd: ik wil hem gratis nog niet hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen idee. Ik moet erin passen, ik moet comfortabel kunnen zitten, en ik moet de omgeving goed kunnen zien. Verder moet de auto veilig en betrouwbaar zijn. En zuinig, als het kan.

Een auto is een gebruiksvoorwerp. Hij moet me comfortabel van A naar B brengen. Verder interesseert het me geen biet.

(Mijn vriendin zegt dat ik geen echte man ben. Omgekeerd is zij het met me eens dat zij geen echte vrouw is.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen 'ie net de fabriek uit kwam rijden was het een moderne machine (net als bijna alle alfa's). Helaas is het andere euvel met alfa's dat ze na een bepaalde tijd hun houdbaarheidsdatum qua vormgeving overschrijden.

Dat vind ik wel bijzonder, want over het algemeen ben ik vaak gecharmeerd van de wat oudere auto.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een goeie auto voor iets als dit:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen mening, anders dan dat ik mijn voorganger volg dat een auto wat mij betreft een middel is om van A naar B te komen.

Edoch, als je iets langer bent (1.90 plus zeg maar) dan zou ik je aanraden (aannemende dat je aanschaf overweegt) er even heel objectief naar te kijken: ikzelf had nl. bijzonder veel moeite fatsoenlijk het verkeer links en rechts achter me te zien.

Het enige juiste antwoord is, bedenk ik me ter plekke: de visie hangt af van het budget van degene die antwoord...

Daarbij: wat anderen vinden van (het model van) een auto is slechts relevant als je een auto als statussymbool ziet, en dat zou dom zijn want een auto is zo'n beetje de beroerdste investering die je kunt doen. Je schijft giga af, zeker als je omrekent naar de (vermeende) lol per minuut (en dan alleen de minuten waarin je zelf geniet van het feit dat mensen je in een bepaalde auto zien).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Antoni;

Ik heb een jaar of wat in een 92'er 164TS 2.0 gereden en er een bijzonder fijne auto aan gehad. Ruim (ben zelf 1m96), comfortabel, goed sturend voor zo'n grote voorwielaandrijver en behoorlijk vlot qua prestaties. Wel wat olieverbruik door korte ritjes van de vorige eigenaar, maar dat was na een koprevisie verholpen. Enige andere manco was de hoeveelheid interieurlampjes die het ding lustte; Italiaans, hè? Naar mijn smaak het mooiste sedanontwerp van de jaren negentig. Maar ik ben dan ook al 47....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet zo bijzonder mooi. Maar wel enigszins exclusief - ik zie 'm zelden. Jammer is dat ie er alleen in donkere / grijze kleuren te vinden is (nogal saai). Rood is ook niet echt mijn favoriete autokleur maar op autotrader.nl sprint die rode er wel uit vergeleken met de andere (saaiere) kleuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op zich een nice car om te hebben. Minpunt is dat veel Alfa's van dit type roest hebben en reparaties en onderdelen zijn vrij prijzig.

Mocht je interesse hebben in deze Alfa, zou ik je aanraden een goede proefrit te maken en de onderhoudshistorie goed door te nemen.

En het is een Italiaan..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Alfa 164 is een goed bewijs dat smaken veranderen. Toen de auto nog nieuw was, vond ik het de mooiste auto die bestond en wilde ik niets liever dan er zelf eentje hebben. Zo vond ik nog langer geleden de Ford Scorpio een mooie auto. Maar beide auto's vind ik nu helemaal niets meer. Maar wat maakt dat de "Snoek" (Citroen) door de meeste mensen nog steeds beschouwd wordt als een mooie auto? Kennelijk is de Snoek tijdloos.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb sowieso wat tegen italiaanse auto's. Ik les op moment in een alfa romeo en die schakelt zo verschikkelijk (met name door de koppeling) dat op moment dat ik vertel waarin ik les, dat er al gegeint wordt dat ik op moment dat ik mijn rijbewijs heb, dat ik in alle auto's kan rijden, alleen al vanwege de koppeling.

Voor de rest vind ik de Alfa Romeo 164 niet echt een mooie auto, als ik op uiterlijk ga. Hij is vrij hoekerig.