Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het met rekeningrijden als je veel in het buitenland rijdt (Duitsland en België) ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik was ook benieuwd naar deze stelling. Op de website van Verkeer en Waterstaat is het antwoord te vinden. Als je in het buitenland rijdt, betaal je geen kilometerprijs over deze kilometers aan Nederland. De GPS-gegevens zullen dus niet 'over de grens' reiken. Lijkt me ook logisch. Denk aan Frankrijk, je betaalt tolgeld en dan zou je ook nog een kilometerprijs betalen. Dat zou dubbelop zijn. Maar wie weet... in de toekomst. Belasting is op welke manier danook altijd welkom voor de regering!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als er in het buitenland geen tolpoortjes zijn die met een glasvezelkabel met de Belastingdienst verbonden zijn dan betaal je niks. Dus veel buitenlandse reizen maken met de auto 'spaart' veel belasting uit. Uiteindelijk betaald iedereen via de brandstof belasting. Je kunt ook met een buitenlandse nummerplaat in Nederland gaan rijden. Ik zie b.v. steeds meer PL nummerplaten op de weg en die betalen hier enkel via de branstof belasting. Maar misschien komt er een speciale regeling voor goederenvervoer?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het systeem gaat met gps werken, je hebt dus niets met tolpoortjes te maken. Verder: Er wordt een scheiding gemaakt tussen vrachtauto's, bestelauto's en personenauto's. En hoe dacht je aan een buitenlandse nummerplaat te komen?
Straks komt er een kastje in de auto, dit gaat via de satelliet en vervolgens na de controlekamer.
Dit geldt voor de Nederlandse wegen omdat het alsmaar drukker wordt. Tijdens de spits betaal je meer.

Voor buitenlandse wegen betaal je vaak voor tolwegen, of heb je een autobaanvignet nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding