welke papieren moet je in een auto bijhebben?

Welke spullen/papieren MOET ik in mijn auto altijd bij hebben? Wat wordt aangeraden en ben je van de ANWB ook verplicht tot iets bij hebben? dacht een keert gehoord te hebben dat je van de anwb verplicht een reservewiel moest hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
2.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sinds 2008 is het niet meer verplicht het APK rapport in de auto te hebben. Sinds 1 januari 2014 bestaat het kenteken uit een kentekencard en een tenaamstellingscode. De kentekencard moet u bij u hebben en natuurlijk uw rijbewijs.^lr
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een verzekeringsbewijs wordt aangeraden en als u wegenwachtservice heeft uw lidmaatschapskaart van 2014. ^lr

Antwoorden (2)

De ANWB kan je niets verplichten, alleen dat je het eventuele lidmaatschap betaald’

De papieren die je verplicht bij je moet hebben zijn.
- rijbewijs
- kentekenbewijs deel 1
- kentekenbewijs deel 1B (tenaamstellingsbewijs)
- APK keuringsbewijs

En van alles dient het orgineel op 1e vordering ter inzage te overleggen zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verplichte papieren zijn idd rijbewijs, kentekenbewijs deel 1, kentekenbewijs deel 1B, APK keuringsbewijs.

Spullen zoals een gevarendriehoek, brandblussser, veiligheidsvest zijn in nl niet verplicht maar worden aanbevolen. In andere landen kunnen ze wel verplicht zijn. Een reservewiel is niet verplicht maar wordt aanbevolen of wat tegenwoordig ook veel gedaan wordt is een spuitbus met vulschuim voor een lekke band in de auto leggen.