Bedrijfsauto of een eigen auto aanschaffen?

In februari 2013 krijg ik van mijn werkgever een Opel Corsa BJ 2012 of een Volkswagen BJ 2012 maar tot die tijd wil ik niet wachten dus daarom wil ik een BMW 330 Coupe BJ 2005 kopen of ik moe tot februari 2013 met de openbaar vervoer gaan reizen en dat krijg ik wel 100% vergoedt van mijn werkgever.

Wat zal het beste keuze zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als je niet op een paar duizend euro's hoeft te kijken zou ik voor de BMW gaan. Als je het op kunt brengen om te wachten, dan heb je nog mooi een dik half jaar om te sparen.
jc54
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je krijgt een auto? Of je mag een auto leasen? Belangrijk verschil. Ik denk het tweede. Let erop dat een lease-auto onderdeel is van je arbeidsovereenkomst en dat je deze moet inleveren als je ontslagen wordt of ontslag neemt. Je hebt dan geen vervoer meer naar sollicitatiegesprekken (bijvoorbeeld).

Als je het je dus kunt veroorloven zou ik zelf een auto kopen en je lease-budget in geld laten uitkeren, of de lease-auto strict zakelijk gebruiken (scheelt belasting).