Prive gegevens achterhalen

Vraag

Kan iemand die dreigt een advocaat in de arm te nemen omdat ik een mondelinge overeenkomst niet na ben gekomen (particuliere koop auto) achter mijn prive gegevens komen?? had netjes dezelfde dag een briefje in zijn brieven bus gedaan dat ik er vanaf zag (niet ondertekend) en hem een sms gestuurd dat hij in zijn brieven bus moest kijken en mijn excuses aangeboden in het smsje.

Auto stond niet op zijn naam maar onder zijn zoon's naam die totaal ergens anders woonde

De persoon heeft alleen mijn 06 nummer (staat als een geheim nummer genoteerd bij de provider) en heel misschien mij IP adres?

Graag jullie mening aub

Mvg
Trassie

Toegevoegd na 4 minuten:
De man heeft daarna al meer dan een week niets meer van zich laten horen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Laat je niet bangmaken met dit probleem wat je gisteren ook al aankaartte,die tel gegevens komt hij helemaal niet achter,alleen justitie.
als er geen getuigen bij zijn geweest heeft de man geen been om opte staan.
is het woord tegen woord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal die man behoorlijk wat tijd kosten om achter jouw gegevens te komen.(als het hem al lukt met zo weinig info) Wat helemaal geen zin heeft want zoals de vorige beantwoorder al schreef, het is jouw woord tegen het zijne. Hij riskeert hierdoor veel geld te verspillen en zal dit echt niet doen.
Dus haal opgelucht adem en zorg dat je niet meer in zo'n situatie terecht komt door meteen alles goed te bekijken.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is me opgevallen dat dit de derde keer is dat je deze vraag steld (al dan niet in een andere formulering). Ik krijg de indruk dat je echt bang bent of je onveilig voelt.

Zoals ik al in een van je andere vragen heb gezegd; het is niet zo makkelijk om via een 06-nummer of een IP adres iemand zijn gegevens te achterhalen. Providers mogen dit al niet doorgeven gezien de wet persoonsregistratie. Daarnaast zou hij moeten weten bij welke provider je bent aangesloten. De verkoper gaat echt niet alle providers afbellen, daarnaast brengt het hem al niet verder. Nogmaals als hij je naam en woonplaats weet is het al een stuk makkelijker. Iemand die je echt op wil sporen, die lukt het toch wel.

Ik zou me er echt geen zorgen om maken. De kans dat deze man uberhaupt iets zal ondernemen is erg klein. Je gaat nou in een angst leven, je laat deze man nu al je leven domineren. Niet doen! Ik snap dat het makkelijker gezegd is dan gedaan. Ik weet niet waar je nu het meest bang voor bent. Voor een rechtzaak hoef je absoluut niet bang te zijn. Deze zaak zal door geen enkele advocaat aangenomen worden. Als je bang bent dat deze man voor je deur komt te staan, daar zal ik me ook niet zoveel zorgen om maken. Maar ik snap echt dat het een angstig idee kan zijn. Ik heb zelf ooit eens zo'n randmongool aan mijn deur gehad, al was de reden bij mij wel anders. In mijn geval had ik aangifte gedaan tegen een van zijn gezinsleden. In zijn ogen had ik hun leven verziekt. Toen hij voor mijn deur stond heb ik de deur niet open gedaan. Niet zo zeer omdat ik bang was voor deze man, maar wel voor de onwetendheid wat er zou komen, daarnaast had ik wel kinderen in huis. Ik heb de politie gebeld en deze heeft deze man duidelijk gemaakt dat hij niets rond mijn huis te zoeken had. Naderhand heb ik hem nog wel uitspraken horen doen aan derden zoals; ze moet haar bek eens opentrekken en ze is voor mij! Deze verkoper waar jij mee te maken hebt spreekt al bedreigingen uit van andere aard. Ik zou me er echt geen zorgen om maken. Laat je leven niet zo beheersen!

Mocht je echt teveel in angst blijven leven of je onveilig voelen, neem dan toch echt eens contact op met de politie of een wijkagent. Hier zijn deze mensen ook voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je prive gegevens zijn niet zo makkelijk te krijgen. Je hoeft je zowiezo geen zorgen te maken aangezien je bij een mondelingen overeenkomst altijd nog bedenktijd heb. Minimaal een week. Daarnaast is een mondelinge overeenkomst geen overeenkomst, hooguit een toezegging. Je hebt dus niets om je zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe boos iemand is, hij mag je nooit bedreigen.
Dus je hebt altijd het recht om de politie te bellen mocht je je echt onveilig voelen.
Maar ik krijg de indruk dat deze mijnheer je vooral probeert te intimideren.
En het lukt hem, dat is duidelijk.
Kom op, hij heeft geen poot om op te staan en heeft verder alleen pech gehad dat de deal niet doorging.
Het is duidelijk dat deze mijnheer misschien hoge nood had om de auto te verkopen en niet kan omgaan met het feit dat het niet is doorgegaan!
Laat je niet bang maken!!