Jazeker, je mag een auto kopen als je nog geen rijbewijs hebt. Als je een auto koopt, dan moet je het kenteken op je naam laten registreren. Je moet je daarvoor kunnen legitimeren en hebt dus een paspoort of identiteitskaart nodig. Dit mag trouwens alleen als je 18 jaar of ouder bent.

Heel veel kun je dan nog niet met je auto. Omdat je geen rijbewijs hebt, mag je er natuurlijk niet in rijden. De auto kost je voornamelijk geld. Je moet 'm namelijk wel verplicht verzekeren, je betaalt wegenbelasting en ook de APK-keuringen zijn verplicht. APK staat voor 'Algemene Periodieke Keuring'. In heel Europa is die jaarlijkse keuring verplicht om te kijken of je auto nog aan alle milieu- en veiligheidseisen voldoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag inderdaad een auto kopen zonder rijbewijs.
Maar om deze te verzekeren is het moeilijk om een verzekeringsmaatschappij zover te krijgen omdat je nog geen rijbewijs hebt zullen ze het niet snel doen .
Maar zoals de bovenstaande persoon al zegt hij kost je handen vol geld.