Iemand ervaring met TSI motoren ,blijkbaar geeft downsizing problemen met turbobenzine? Te veel koppel en vermogen bij lage toeren

Toegevoegd na 5 minuten:
De problemen zijn blijkbaar distributiekettingen die moeten vervangen worden, problemen met injectoren, aanslag op de cilinders, met de turo zelf problemen vooral omdat mensen niet weten dat je een turbo moet laten voor en nalopen. Blijkbaar stellen deze problemen zich vooral bij de VW-groep met hun TSI motoren van 1.2 cc en 1.4 cc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De problemen met de distributiekettingen van de tsi motoren zijn inderdaad bekend, maar ook netjes verholpen door de volkswagen groep. Ik zelf werk bij Seat en wij vervangen ook distributiekettingen omdat dit dezelfde motoren zijn, en ja 150 pk uit een 1.4 is niet goed voor zo'n motortje, maar wij hebben er nog geen problemen mee gehad, als je gewoon normaal rijd is er niks aan de hand;)

Antwoorden (2)

De huidige trend in downsizing geeft idd de door jou gesteld klachten. Het is dus niet helemaal lekker met dit soort motoren van dit merk. Veel mensen vertrouwen op het imago uit het verleden maar dat maakt het merk in het geheel niet waar. Te veel vemogen uit een kleine cylinder inhoud. Vw loopt voorop in die trend. Op zich niet erg maar er moet eerder gerepareerd worden maar dat vertellen ze er niet bij. Het is een overgewaardeerd merk. Kwaliteit s motoren vindt je echt bij Bmw en ook fiat maakt goede kleine motoren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er heeft een probleem gespeeld met distributiekettingen, die nota bene van een toeleverancier kwamen. Dit is door Volkswagen erkend en onder garantie verholpen.
Dat een turbomotor wat vervuilingsproblemen zou kunnen hebben is niets nieuws, de eerste Saab Turbo´s hadden daar al mee te kampen. Je kunt en moet dit met je rijstijl beperken. Koude motor ontzien, en na een lange autobaanrit de motor een seconde of 30 stationair laten lopen voor je hem af zet. In Nederland is dat niet eens nodig, waar kun je hier nu lang en snel rijden?

Maar het downsizing is een noodzakelijk kwaad om minder brandstof te verbruiken.