Welke auto's hebben de goedkoopste maandlasten?

Ik wil graag binnenkort een eigen auto kopen,
maar ik heb laatst gezien dat een auto per maand al gauw
over de 200 euro kost..

Mijn doel is eigenlijk om een auto te kopen die per maand
niet meer dan 120 euro zal kosten met:
de verzekering, belasting, benzine, onderhoud etc.

Heeft iemand een idee welke auto ik dan het allerbeste kan kopen?
En hoeveel die auto dan ongeveer per maand zal gaan kosten?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
49.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaa ik weet het!! Dat heet een fiets! Geen ene auto met alles inclusief dus verzekering, benzine, belasting enz. komt onder 150 euro hoor. Al gauw een volle tank kost tegenwoordig rond 60/70euro laat staan de rest
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Citroën C1, Toyota Aygo en Peugeot 107 rijd je relatief goedkoop, ook omdat je geen wegenbelasting betaalt. Hier komt in 2014 echter wel verandering in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de benzineprijzen die we hier hebben ga je dit niet redden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij voor het eerst een auto koopt zit je ook veel hoger in de verzekering dan dat je de maximale noclaim hebt verbruikt en verder neem ik aan dat de benzinekosten niet in de maandlasten zitten anders had je moeten zeggen hoeveel km je per maand gaat rijden. Kortom: een niet te beantwoorden vraag want je geeft veel te weinig informatie en dan nog is het rekenen met gemiddelden. Jouw auto kan zo stuk gaan, net buiten de garantie en huppekee je vliegt omhoog met je maandlasten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ligt eraan, in principe hoe ouder de auto hoe goedkoper de auto is, dan is de autoverzekering nog belangrijk, deze is het goedkoopste bij veel schade vrije jaren en bij een lichte auto, bereken dat hier

Antwoorden (5)

Een oldtimer met gasinstallatie. Hier kan ook benzine in zoals door jou gevraagd. Maar je wilde toch goedkoop?

Hoeveel het moet gaan kosten hangt van veel dingen af....hoe zuinig ben je er op hoe makkelijk kan je aan onderdelen komen hoeveel wil je er mee rijden ect.

Echter betaal je met een oldtimer geen wegenbelasting, mag je goedkoop gas tanken indien de installatie in het juiste jaar is ingebouwd. En betaal je meen ik een apart verzekeringstarief. Onderhoud zal je creatief mee om moeten gaan.
11 jaar geleden
Hier kun je merk en de uitvoering invullen en dan krijg je de kosten per maand.
Het grootste gedeelte van dat maandbedrag gaat zitten in de afschrijving.
En die afschrijving is weer afhankelijk van hoe lang je die auto wilt gaan rijden.
Dat kan je dus aanpassen, of negeren.
http://www.autoweek.nl/kostenberekening?id=63662&jaar=2011&cache=no

En hier is een overzicht van de goedkoopste auto's onder de 10.000 euro.
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/29819-goedkoopste-autos-prijzen-onder-de-10000-euro.html

Het mag duidelijk zijn dat een auto uit 2011 of 2012, die je dus tweedehands koopt,
nog een stuk goedkoper is.
Ook geeft de lijst een "gemiddeld verbruik" aan. Dat zal niet helemaal kloppen omdat je in werkelijkheid altijd iets meer verbruikt, maar dat is dus ook individueel.

En verder kun je nog op zoek naar de goedkoopste verzekering.

Welke auto, dat is dus niet zomaar te beantwoorden, want het betekent dat je dus niet alleen naar het merk of type kijkt, maar ook naar je eigen wensen en situatie en aantal kilometers etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop een kleine eenvoudige wagen. Hoe minder snufjes eraan zitten, hoe minder er kan fout lopen. Bv een Citroen C1: goedkoop en eenvoudig. Voor het onderhoud kun je even een kijkje gaan nemen bij een technische school in de buurt. Mogelijks doen de leerlingen daar het onderhoud van je wagen voor een prikje, onder supervisie van de leraar natuurlijk. Voor de verzekering zijn er bij die allerlei kortingen geven bv voor wie minder dan 10.000 km per jaar rijdt. Meestal is de verzekering wel fors duurder voor jongeren, omdat zij vaker ongelukken hebben. Dat kun je vermijden als de verzekering op naam van je ouders staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lupo 3l diesel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Suzuki Alto 1.0
Autoverzekering met 0 jaar schadevrij jaren : ongeveer 38 per maand
Wegenbelasting ongeveer 15 a 16 per maand,
65 hou je per maand over aan benzine.
totaal ongeveer 110 a 120 per maand,
onderhoud niet mee gerekend,
Plaatje bij antwoord