Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Seat Alhambra of Peugeot 806 ?

Ik zit te twijfelen of ik een seat alhambra of een peugeot 806 zal kopen, beide zijn 2.0l benzine en bj 2000.
Peugeot lijkt me iets ruimer, zuiniger en makkelijke om aan te sleutelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
519

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ha, die Jaguar66;

Met geen van beiden heb ik zelf enige ervaring, maar ik ken wel de Volkswagen Sharan, het zustermodel van de Alhambra en weet van mensen die de Citroën-tegenhanger van de 806 hebben gereden. Met beide auto's geen slechte ervaringen bekend. Met de 806 is het misschien wat makkelijker sleutelen, maar met de Alhambra is dat misschien minder nodig. Qua afschrijving zullen ze elkaar inmiddels weinig ontlopen. Als het verschil in ruimte en de staat van onderhoud niet de doorslag geven zou ik gaan voor degene die naar jouw smaak het lekkerste rijdt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je praat niet over km standen en de staat van beide auto's. Kijk welke auto je voorkeur heeft qua model en laat hem keuren door de ANWB of bijv. DEKRA zodat je vantevoren weet hoe de staat van de auto is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. Plusje.
Tja, van beide auto's zijn nogal wat verschillende versies gemaakt, waardoor het toch lastig is om echt gericht advies te geven (is de 806 bijvoorbeeld de 8v of de 16v).
Verder is het natuurlijk altijd handig om de historie van de wagens te vergelijken (door de kilometerstanden te vergelijken, onderhoudsgegevens te controleren, en bijvoorbeeld te kijken naar slijtage van de pedalen).

Over het algemeen (!) zijn Franse auto's wat zachter, comfortabeler dan Duitse (Seat is onderhuids grotendeels Volkswagen). Ook over het algemeen (!) zijn Franse auto's gevoeliger voor storingen en mankementen, maar kunnen vaak met alle dashboardlapjes brandend gewoon nog doorrijden...
Ik word zelf altijd een beetje moe van rijden in te zachte auto's, en dus zou mijn keus waarschijnlijk op de Seat vallen (natte vingerwerk natuurlijk).

Op www.autoweek.nl kun je heel goed gegevens van allerlei modellen opvragen en vergelijken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding