Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag iemand een bedrijf houden in een woonwijk met 4 bussen waardoor het overzicht weg is,en de helft van de weg blokkeerd. Mag dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
4.1K
ronron1212
11 jaar geleden
Zolang de wagens gewoon geparkeerd staan zo als het hoort en niet in overtreding zijn mag dat .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Parkeren van bussen in een woonwijk mag volgens Ronron?
ronron1212
11 jaar geleden
Ja Pelle er is geen wet tegen het parkeren van dat soort busjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet wat voor soort busjes er bedoelt worden maar als er bussen staat denk ik niet aan busjes!
ronron1212
11 jaar geleden
Ja en dan maar een conclusie het gaat waarschijnlijk gewoon om bouwvakkers busjes en niet om touringcarren.
ronron1212
11 jaar geleden
Vrachtwagens dus ook de zeer grote bussen en touringcarren mogen niet in woonwijken parkeren en dan had er allang ingegrepen geworden door de politie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Controleer ook even je lokale apv want meestal mogen voertuigen boven een bepaalde hoogte maar voor een beperkte tijd in een woonwijk staan meestal ligt die hoogte tussen de 2.25 en de 2.50
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.propriacures.nl/wp-content/uploads/2010/05/Rembo-Rembo.jpeg Ja, dat mag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat mag meestal niet. Klaag bij de gemeente; hier werd een rijschool door de gemeente gedwongen zijn auto's buiten de wijk te parkeren even als een taxibedrijf dat zijn autoś niet in een woonwijk mag parkeren. Ik geef je een goede kans, zeker als meer mensen bij de gemeente klagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat mag.
Mogen de bussen geparkeerd staan in een woonwijk. Ja dit mag ook. Maar net als auto's mag je niet te dicht op een kruising staan en moeten ze op een veilige plek staan zoals een parkeerhaven. Het ontbrekende particuliere uitzicht is dan ook niet relevant zolang de verkeersveiligheid niet beïnvloed wordt.

Wel ga ik er dan vanuit dat de bussen ook aan de maximumhoogte voldoen. Wanneer een bus hoger is dan 2,5 meter moet hij namelijk naar een vrachtwagen parkeerplaats buiten de woonwijk. Mits op priveterrein geparkeerd zonder belemmering van het verkeer maar van het laatste ga ik niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat mag zo lang de auto's verzekerd zijn er de wegenbelasting betaald wordt.

Particulieren mogen ook meerdere auto's in bezit hebben en in de wijk parkeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding