Waar kan ik goedkope en goede auto olie 10w40 kopen?

Auto olie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Antwoorden (5)

Aldi, Lidl, Action
Goedkoop :)
Niet bij het tankstation
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kocht het voorheen wel eens bij de Hema.
Een stuk goedkoper dan bij een benzinepomp.
Weet niet hoe de kwaliteit er van is.

Of ze het nog steeds verkopen weet ik niet, maar ik denk van wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met wat geluk zijn er nog 5 Liter flessen over bij de Lidl. Pas nog heb ik de afgebeelde olie nog in de aanbieding zien staan. Heel vaak blijft het produkt zelf nog in de vestiging zolang de voorraad strekt .

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een in Duitsland bent, koop het dan bij Louis (www.louis.de). Echt de allergoedkoopste! 5 liter voor €24.95
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedkope aanbieding-olie van de Aldi/Lidl/Gamma etc.. zit wel steeds in dezelfde verpakking met dezelfde xWxx specificatie, maar is 'wat ze op dat moment goedkoop konden krijgen op de oliemarkt'.

Ik heb 'van horen zeggen' dat het niet goed voor je motor is om steeds andere soorten olie te gebruiken. Nu is dat natuurlijk niet (meer) van belang als je noodzakelijkerwijs je bijvul voorraad in goedkope 5 liter kannetjes moet aanschaffen. Maar als je (zoals ik) zelf olie ververst misschien wel.

Het is ook niet nodig. Ik koop mijn olie in 'grootverpakking' bij een olieboer (zo eentje die olieen en vetten doet naast tractor onderdelen enzo). Ik weet niet meer precies wat ik heb betaald, maar voor 25 liter motorolie en 25 liter transmissie-olie was ik per 5 liter flink minder dan €24,95 kwijt. En ik heb 'goed spul' en ik kan met het bestel nummer zo meer identiek spul bestellen.

Blijft minimaal twee jaar goed. Trechtertje er bij, opengezaagde shampo-jerrycan van de wasstraat als lekbak en klaar is Klara.