Hoe kan het dat auto's op benzine, diesel of gas kunnen rijden?

Wat voor soort stof zit er in waardoor een auto kan rijden? Waarom zou het niet op water o.i.d kunnen rijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En toch weet ik zeker dat er al heel lang geleden mensen zijn geweest die konden aantonen dat je een auto ook gewoon op water kan laten rijden. Alleen zou de hele brandstofwereld dan in elkaar storten en daar willen ze niks van weten. Natuurlijk zullen er mensen zijn die het hier niet mee eens zijn, maar ik ben er nu eenmaal van overtuigd dat het wel zo is... :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een auto op water laten rijden gaat niet lukken. Maar blijf gerust bij je overtuiging.
Als je water omzet in waterstof kan het wel. Via een waterstofmotor (BMW) of dmv een brandstofcel (Electrische aandrijving)

Antwoorden (1)

Omdat een auto een verbrandingsmotor heeft heb je een brandbare stof nodig. Deze zet bij ontsteking (door een vonkje bij een LPG of benzinemotor of door zelfontbranding bij een diesel) fors uit waardoor een kracht op een zuiger ontstaat. Deze kracht wordt omgezet in een draaiende beweging door middel van de krukas. Daarmee worden dan je wielen aangedreven.
Omdat water slecht brandt gaat het daarmee niet lukken