Hoe kan de losse vloermat in een auto goed vast worden gezet?

Aan de bestuurderskant schuift de losse mat steeds naar voren.
Eigenlijk ligt die na elke rit niet meer op zijn plek.
Wie heeft een simpele oplossing?

Edraket
4 maanden geleden
in: Auto's
ronron1212
4 maanden geleden
misschien met dubbelzijdig plakband.

Antwoorden (2)

Simpel is: niet vastzetten, maar een antislipmat eronder leggen. Dan verschuift de vloermat ook niet meer. O.a. te koop bij Action.
https://www.action.com/nl-nl/p/2513667/antislipmat/
jc54
4 maanden geleden
Inekez1
4 maanden geleden
-
Heb ik een keer geprobeerd. Levensgevaarlijk! De matten gaan met z'n tweeën glijden over de vloerbedekking van de auto, waarbij die anti-slipmat oprolt en op een gegeven moment als een rol onder de gewone mat uitkwam en het koppelingspedaal blokkeerde. Moet er niet aan denken dat op die manier het rempedaal was komen vast te zitten.
Bij mij werkt zelfklevend klittenband. Dat plak ik op de onderkant van de losse mat met de haakjes-kant. Dat haakt zich goed vast in de vloerbedekking van de auto, maar alleen op de plaatsen waar die vloerbedekking nog mooi zacht is. Is de vloerbedekking eenmaal versleten dan werkt het minder goed. Als je een kunststof glad inzetstuk hebt onder de pedalen, kun je daar de andere (zachte) kant van het klittenband op plakken.

Je moet wel even op zoek naar goed plakkende klittenband. Mijn ervaring is dat de goedkoopste soorten nooit goed plakken, maar duurdere ook soms niet.
Inekez1
4 maanden geleden