Waarom rijden mensen in een doodlopende straat altijd helemaal door?

Het valt me op dat bij ons in de straat (die dood loopt) vreemde mensen altijd helemaal doorrijden tot ze echt niet meer verder kunnen. Zeg maar nagenoeg tegen de boom aan die, samen met een paar bakken, de straat onderbeekt. Hier is een speeltuin gesitueerd.

En het vreemde is dat er aan het begin van deze ongeveeer 100 meter lange weg twee borden staan. Eéntje met het alom bekende schild "dood lopende weg"
en daarnaast het straatnaam bord met daaronder precies aangegeven welke huisnummers je er aan treft.

Letten de mensen in het verkeer dan echt zo slecht op de borden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

Ze proberen het toch... Ze geloven het niet... Ze willen gaan tot het niet verder kan... En het zelf voelen...

Daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik zelf ook. Zeker gezien ze echt helemaal doorrijden terwijl ze bij de keer mogelijkheid (20 mtr terug) reeds kunnen zien dat ze echt niet verder kunnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, stompzinnigheid is echt menselijk.

Andere antwoorden (11)

Misschien staat het wel verkeerd in de TomTom en vertrouwen mensen daar meer op dan op de borden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien in de hoop een uitweg te zoeken want ze zijn natuurlijk zoekende, of ze links of rechtsaf kunnen, en achteruit rijden is voor veel mensen een probleem, zodat ze doorrijden tot het eind. En weer terug kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 "en achteruit rijden is voor veel mensen een probleem, zodat ze doorrijden tot het eind. En nog verder achteruit kunnen rijden" :-P
Zou het geen kwestie van nieuwsgierigheid zijn? Misschien staat er ook wel een huis te koop! Bovendien leer je de plaats beter kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik denk dat het met nieuwschierigheid te maken heeft. En de hoop dat het bordje gewoon een fout is of dat er misschien een zijstraat is die ergens naartoe leidt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk in de hoop dat de mensen een makkelijke plek vinden om te keren. Het is voor veel mensen niet zo heel makkelijk om achteruit te rijden. Dus waarom moeilijk doen als je makkelijk je auto kan keren, in veel doodlopende straten ligt er wel een draai-pleintje aan het eind, maar ja lang niet altijd.
En mensen zullen minder snel iemand zijn oprit gebruiken om te keren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien toch nog de verwachting hebben dat ze wel door kunnen rijden. (Heb ik altijd wel als de gemeente een geel bord wegzet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst zien, dan pas geloven... Zo zit de mens in elkaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hopen dat er op het einde een rotondetje is waar ze makkelijk kunnen keren. En en passant leren ze straat kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn een beetje eigenwijs ,en hopen toch nog ergens rechts of links af te kunnen slaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan zijn dat ze de bord niet hebben gezien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze levensmoe zijn..