Mag je van 2 ruitenwissers voor teruggaan naar 1 ruitenwisser. Onder de voorwaarde dat 1. een langere ruitenwisser plaatsen en 2. de andere afdoppen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.5K

Het beste antwoord

De meningen zijn hierover nogal verdeeld. In onderstaande link zie je een voorbeeld dat door de RDW is goedgekeurd en waarbij de politie proces verbaal opmaakt. Duidelijk is dat het zicht rondom de bestuurder vrij moet zijn. Ben persoonlijk van mening dat: als je zelf een verandering aanbrengt, dat jou voertuig dan niet meer voldoet aan het typegoedkeuring welke voor jouw voertuig is afgegeven. Je voertuig kan dan in principe door de APK keurmeester worden afgekeurd.

http://www.flitsservice.nl/phpBB/juridisch/bezwschrift-1armige-ruitenwisser-beschikking-vernietigd-t41606.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flitsservice geeft een duidelijk antwoord, ben uitermate content met dit. Andere antwoorden waren ook interessant.

Andere antwoorden (4)

Een ruitenwisser moet zo zijn uitgevoerd dat je bij regen vrij zicht moet hebben. 1 ruitenwisser langer maken vangt dit niet op. Het antwoord is dus, NEE.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mercedes heeft ook 1 ruitenwisser op de auto( de oudere types, jaartal '95 tm '01) dus denk wel dat het mag, mits je het hele vooruit kunt meepakken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Albert1959,

Ik heb bij héél veel auto's de eenarmige ruitenwisser van Bonrath gemonteerd, en nooit problemen gehad met APK o.i.d. , dus ik denk dat het wel mag .

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je! Leonard weet ook alles he!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*bloos* nee Heidi ,ik weet niet alles hoor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk toch Leonard als puntje bij paaltje komt dat het voertuig niet meer voldoet aan het type goedkeuring van het RDW. Sorry ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@TegenXinnig , sorry is niet nodig hoor :-D
Ik heb jaren geleden een Golf 3 aangeboden bij de RDW met een eenarmige ruitenwisser, en er is geen woord over gevallen.
Ken de je citroen BX nog? Of de AX? die werden af fabriek met 1 wisser geleverd. Nadeel is dat ie helemaal rond moet dus zal "langer" duren voordat ie alles weg heeft gehaald. Minder prettig in hele heftige regen. Denk dus dat het geen probleem is. Bij mercedes gaat de wisser iets omhoog en omlaag tijdens 1 "draai" daardoor pakt ie een groter oppervlak. Maar idee is hetzelfde