Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb twee auto's, beiden verzekerd, maar bij verschillende maatschappijen. Nu 1 verkocht, kan ik die noclaim nu voor de andere gebruiken?

Deze tweede auto heb ik ruim twee jaar op naam gehad en heb dus 2 schadevrije jaren opgebouwd.
Deze heb ik zojuist verkocht, kan ik deze laten overnemen door mijn andere verzekeraar of zijn deze gewoon verloren?

(mijn vriendin heeft nu een eigen auto dus er komt geen nieuwe auto voor in de plaats)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
631

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit is mogelijk ja, alleen om preceis dezelfde voorwaarden te hebben moet je hem wel even uit de andere verzekering halen, dus overzetten. Als het goed is had je die schade vrije jaren trouwens ook al bij de verzekeraar waar je nu de auto nog onder gebracht hebt dus het zal niet veel schelen. Het is trouwens meestal voordeliger om als je twee auto's te verzekeren hebt dit bij dezelfde maatschappij te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja je schadevrije jaren kun je meenemen je krijgt van je vorige een royementsverklaring en die moet je weer opsturen naar je nieuwe verzekeringsmaatschappij en dan blijven die behouden
zelfs al zet je 10 jaar geen auto op naam en daarna wel weer een dan blijven je schadevrije jaren gewoon geldig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding