Wat doe ik aan plots beslagen (maar niet weg te vegen) autoruiten?

Vrijdag: ik moest krabben en toen ik wilde wegrijden was de binnenkant van de voorraam ondoorzichtelijk. Het was niet echt weg te vegen en pas door de wasem en de airco vol op het raam te zetten was het na 5 min weg.

Zondag: ik moest krabben. Verder niets aan de hand.

Vanmorgen: ik had een folie op het raam dus hoefde niet te krabben, van buitenaf leek het raam helemaal goed maar toen ik instapte was het plots weer hetzelfde als vrijdag.

Wat is het precies en hoe kom ik er van af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Airco zal nooit werken bij lage temperaturen, maar alleen als het buiten hoger is dan ongeveer 3 a 4 graden. Aangezien dat afgelopen vrijdag en ook nu niet is heeft de airco geen zin. Vochtvreters kan, maar wat ook veel belangrijker is om de binnenruiten goed schoon te houden. Juist auto's met airco hebben sneller een vieze ruit aan de binnen kant. Daarnaast kun je de blower het beste op de ruiten zitten. Blower voeten en naar het lichaam toe kun je dan beter uitzetten. Temperatuur hoogste stand zetten of op aut. zetten (climate control)

Het beste antwoord

Maak het raam schoon met bijv. glassex en keukenpapier. Hierbij altijd van links naar rechts (dus niet heen en weer) werken en telkens een nieuw stukje keukenpapier. Het gebruikte keukenpapier gebruik ik meestal om het dashboard te reinigen. Daarna een stukje rijden zodat het kan drogen. Leg onder de vloermatten oude kranten of keukenpapier,dit werkt hetzelfde als een vochtvreter.
Eventueel parkeren met de ramen op een kiertje.
Is de doek waar je mee wegveegt trouwens wel schoon?

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is trouwens vocht op een vette ruit.
Mocht je het extreem en ook in de zomer hebben dan is waarschijnlijk de kachel lek maar dat denk ik hier niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is een vervelend verschijnsel in de winter als je een airco hebt zet je die aan en zet je de blazers op de ruiten. Als je die niet hebt zul je de ventilator van je kachel hoger moeten zetten en ook de blazers op het raam dit alles wel met draaiende motor en voor je gaat krabben.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas werkt een airco niet onder de 5 graden, alleen het blazen van lucht heeft effect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Airco werkt nooit bij dit soort temperaturen.
ronron1212
11 jaar geleden
Corsa66 ik gebruik hem wel en mijn ruiten zijn binnen enkele seconde schoon.
Er zit dus vocht in je auto. Laat je airco aan tijdens het rijden en waarschijnlijk zal de lucht in je auto droger worden. Ook kun je een vochtvreter in je auto leggen. Dat kan al heel wat schelen.