Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je de auto-voorruit aan de binnenkant goed schoon?

Je kent het wel, lage zon, waardoor je bij een net niet schone ruit een heerlijke zweem ziet en dus niet daardoor heen kan kijken.

Hoe maak je dit laatste schoon?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Met een brillen poets doekje,dan bedoel ik die een beetje vochtig kant en klare.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werkt ook heel goed op spiegels!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist,ja
ik gebruik daarvoor van die weggooi lapjes van glassex... en dan nawrijven met een droge schone flanellen lap...
alle vettige glans van de ruit verdwijnt en later zal hij niet snel beslaan...
bij een auto met airco heb ik gemerkt dat de ruiten een aanslag krijgen terwijl je bij ouderwetse auto's af en toe gewoon de condens wegtrekt met een trekkertje en zo de ruiten schoner houdt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Glassex + papieren doekje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maakt een lekker warm sopje met afwasmiddel en je neemt een goede microvezeldoek. En dan de microvezeldoek vochtig maken en poetsen maar...

Wanneer je geen goede microvezeldoek hebt dan moet je echt nadrogen met papier...

Die waas die je omschrijft komt juist van die 'glassex' achtige producten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mag hopen dat je de glazen die in de kast staan wel gewoon met afwasmiddel schoon maakt...
neem een laagje ammoniak, leng dit aan met 2x zoveel water als ammonial. Doe dit in een spuitflesje, spuit dit op je ruit en neem af met een keukenrol totdat het droog is. De enige echt manier om de binnekant van ruit je ECHT GOED schoon te krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ff vervelend maar ik doe ze altijd met schoonmaakzaijn af.. is de lucht echt lastig voor je dan is dat een kwestie van even goed ventileren...
Wil je dit echt niet dan zou ik de raampoetsdoekjes van de Shell kopen..gewoon aan de pomp..gegarandeerd pluis- en streeploos...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gdanonym;

Gewoon droog schoonpoetsen met een dot oude kranten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding