Wie bepaald of de auto totalos word verklaart, na schade aanrijding,veroorzaakt door iemand anders?

Totalos verklaring bij schade

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.. Sorry spelfoutje..Ik bedoel Total loss

Het beste antwoord

De verzekeraar, en bij niet akkoord van de eigenaar, een tegenexpertise.
NB Total loss betekent dat de herstelkosten hoger zijn dan dagwaarde van de auto.

Toegevoegd na 16 uur:
De expert hoeft niet de expert van de verzekeringsmaatschappij te zijn. Zie onderstaande autoverzekeringsvoorwaarden:

Wij kunnen op verschillende manieren de schade vaststellen.
1. Wij bepalen samen met u (uw reparateur) de schade.
2. Wij vragen aan een deskundige om de schade te bepalen. Dit vindt plaats op onze kosten en in overleg met uw reparateur.
Bij verschil van mening mag u op eigen kosten een deskundige inschakelen. Uw deskundige en onze deskundige
kiezen samen vooraf een derde deskundige. Als de deskundigen het niet eens zijn over de schade, dan beslist de
derde deskundige. Deze derde deskundige stelt dan vast wat de schade is voor u en voor ons. Zijn beslissing is
bindend. Dat betekent dat de derde deskundige het laatste woord heeft.
De deskundigen moeten zich houden aan de Gedragscode Expertiseorganisaties. De redelijke kosten van de derde
deskundige betalen u en wij ieder voor de helft. Als uw deskundige in het gelijk wordt gesteld dan betalen wij de kosten
van alle deskundigen.

Wij vergoeden bij schade uitsluitend de reparatiekosten. Als de reparatiekosten hoger zijn dan het verschil tussen de
waarde vlak voor het ongeval en de waarde na het ongeval dan spreken we van totaal verlies.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
De schade expert van de verzekeringsmaatschappij bepaald dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De exacte term in dat geval is economisch total loss.