Factuur a.p.k. ontvangen, is dat terecht in mijn geval?

Ik heb een maand geleden mijn auto naar garage A in de buurt gebracht met de intentie om deze daar APK te laten keuren. Uiteindelijk bleken de reparatiekosten fors hoger uit te vallen dan bij garage B, dus ik ben naar garage B gegaan en daar mijn auto laten repareren en laten keuren. Nu krijg ik van garage A tóch een factuur met daarop de keuringskosten en afmeldkosten (totaal € 39,64 incl. btw). Uiteraard ben ik het hier niet mee eens. Ik zit toch nergens aan vast als ik er uiteindelijk voor kies om naar een andere garage te gaan? Ze hebben enkel de auto nagekeken.

10 maanden geleden
in: Auto's
1.2K
Thecis
10 maanden geleden
Ze hebben er dus wel tijd in gestoken en hebben in feite de app keuring uitgevoerd om te kijken wat er gerepareerd moet worden.
SimonV
10 maanden geleden
"Ze hebben enkel de auto nagekeken": dat zouden ze gratis doen?
tinus1969
10 maanden geleden
39 euro voor nakijken vind ik een koopje.
ronron1212
10 maanden geleden
De garage zou dus voor geen geld je auto moeten keuren. Meestal is de keuring gratis als je onderhoud aan je wagen laat verrichten. Niet als je dat niet doet.
Ikhebgeenidee
10 maanden geleden
Wat heb je bij garage A afgesproken toen je de auto daar bracht? Heb je gevraagd of ze kostenloos een offerte willen maken voor de reparaties? Of heb je gevraagd om de auto te keuren? Of iets anders?
Anthony4280
10 maanden geleden
Er is voorafgaand aan de keuring m.b.t. de kosten niets afgesproken.
Ikhebgeenidee
10 maanden geleden
Wat was jouw vraag/opdracht aan garage A?
Zoals ik het nu lees, heb je om een keuring gevraagd. En het lijkt me terecht dat daar een factuur voor komt

Het beste antwoord

De auto is gekeurd. Welliswaar afgekeurd, maar wel gekeurd en afgemeld (als zijn afkeur). Hieraan zijn kosten verbonden. Als je de auto in dezelfde garage laat repareren, dan kan het zijn dat afkeurkosten niet in rekening worden gebracht.
jc54
10 maanden geleden