Waarom start mijn auto in de bergen zeer slecht?

Als ik mijn auto in de bergen (op 1600 meter) wil starten gaat dit heel slecht. Vorig jaar zelfde tijd en plaats had mijn auto dezelfde problemen. Toen is de accu vervangen. Vorig jaar was het min 10C nu +10C. Hij komt, als hij eenmaal loopt, erg schokkerig op gang. na een seconde of 10 is alles weer ok. Thuis in Nederland nooit startproblemen, ook al is het min 10C.
Het gaat hier om een toyota Avensis 2.4 uit 2004. Benzine.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (1)

Lucht druk verschil , minder zuurstof ,in het mengsel . Iets rijker af laten stellen . Of defect aan de elektronica die dat zou moeten ondervangen . Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja gelijk het mengsel is te veel benzine en te weinig zuurstof . Of nog gekker soms door minder druk minder benzine . Ook de nacht temperatuur op die hoogte is vaak te laag voor een matige accu .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Te weinig zuurstof sowieso en als het een diesel is ook een te lage druk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een diesel kun je niet een te lage druk krijgen aangezien dit een gesloten systeem is en de druk wordt bepaald door de openingsdruk van de verstuivers